BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL3517 | Editoryal Analiz I | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ELİF ENGİN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ELİF ENGİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders temel haber toplama ve analiz etme aynı zamanda toplum içinde gazetecinin rolünü eleştirmek ve irdelemek üzerine oluşturulmuştur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrenciler Türkiye'de ve dünyada gazetecilik mesleğinin nasıl yağıldığını, ne anlam ifade ettiğini öğrenecekler. 2) Öğrenciler Haberin ne olduğunu ve gazeteciliğin önemini öğrenecekler. 3) Öğrenciler Türkiye'de gazetecilerin nasıl çalıştığını ve "eşik bekçisi" kavramını öğrenecekler. 4) Haberin dili kavramını öğrenecekler. 5) Öğrenciler haberleri bir profesyonel gözüyle okuyabilmeyi öğrenecekler. 6) Gazetecilikte etik kavramının önemini öğrenecekler. 7) Türkiye gündemini analiz edecekler. 8) Alternatif gazetecilik uygulamalarını öğrenecekler. 9) Gazetecilik türleri hakkında genel kapsamlı bir bilgiye sahip olacaklar. 10) Türkiye'deki gazeteciliği değerlendirebilecekler. |
Öğrenciler bu derste gazeteciliğin tarihi, politik yönleri ve etik ilişkisini inceleyerek tarihsel gelişim sürecini ortaya koyacaktır. (yazılı, görsel ve online formlar) Ayrıca haberin nasıl toplandığı, analiz edildiği ve bunların stratejileri dersin önemli konularındandır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gazeteciliğe giriş | |
2) | Haber nedir? Haber oluşturmak; gerçek ve haber değeri | |
3) | Türkiye'de gazeteciler nasıl çalışıyor? Eşik bekçiliği süreci ve Neyin haber olup olmadığının kararının verilmesi | |
4) | Haberin dili | Bir hafta boyunca Türkiye'nin önde gelen gazetelerini takip etmek |
5) | Haberleri profesyonel bir gözle okumak | |
6) | Gazetecilik uygulamalrında temel modeller I | |
7) | Gazetecilik uygulamalarında temel modeller II | |
8) | Meyda ve etik | |
9) | Gazetecilikte etik sorunlar | |
10) | Türkiye gündemini tartışma | |
11) | Türkiye gündemini tartışma | |
12) | Dünya gündemini tartışma | |
13) | Dünya gündemini tartışma | |
14) | Final projesi için konuların gözden geçirilmesi ve final projesinin verilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Reading Material Will Be Given On Weekly Basis |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek. | |
3) | Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak. | |
4) | Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek. | |
5) | Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek. | |
6) | Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak. | |
7) | Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak. | |
8) | Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak. | |
9) | İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak. | |
10) | Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak. |