REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3517 Editoryal Analiz I Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ELİF ENGİN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ELİF ENGİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders temel haber toplama ve analiz etme aynı zamanda toplum içinde gazetecinin rolünü eleştirmek ve irdelemek üzerine oluşturulmuştur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler Türkiye'de ve dünyada gazetecilik mesleğinin nasıl yağıldığını, ne anlam ifade ettiğini öğrenecekler.
2) Öğrenciler Haberin ne olduğunu ve gazeteciliğin önemini öğrenecekler.
3) Öğrenciler Türkiye'de gazetecilerin nasıl çalıştığını ve "eşik bekçisi" kavramını öğrenecekler.
4) Haberin dili kavramını öğrenecekler.
5) Öğrenciler haberleri bir profesyonel gözüyle okuyabilmeyi öğrenecekler.
6) Gazetecilikte etik kavramının önemini öğrenecekler.
7) Türkiye gündemini analiz edecekler.
8) Alternatif gazetecilik uygulamalarını öğrenecekler.
9) Gazetecilik türleri hakkında genel kapsamlı bir bilgiye sahip olacaklar.
10) Türkiye'deki gazeteciliği değerlendirebilecekler.

Dersin İçeriği

Öğrenciler bu derste gazeteciliğin tarihi, politik yönleri ve etik ilişkisini inceleyerek tarihsel gelişim sürecini ortaya koyacaktır. (yazılı, görsel ve online formlar) Ayrıca haberin nasıl toplandığı, analiz edildiği ve bunların stratejileri dersin önemli konularındandır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gazeteciliğe giriş
2) Haber nedir? Haber oluşturmak; gerçek ve haber değeri
3) Türkiye'de gazeteciler nasıl çalışıyor? Eşik bekçiliği süreci ve Neyin haber olup olmadığının kararının verilmesi
4) Haberin dili Bir hafta boyunca Türkiye'nin önde gelen gazetelerini takip etmek
5) Haberleri profesyonel bir gözle okumak
6) Gazetecilik uygulamalrında temel modeller I
7) Gazetecilik uygulamalarında temel modeller II
8) Meyda ve etik
9) Gazetecilikte etik sorunlar
10) Türkiye gündemini tartışma
11) Türkiye gündemini tartışma
12) Dünya gündemini tartışma
13) Dünya gündemini tartışma
14) Final projesi için konuların gözden geçirilmesi ve final projesinin verilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Reading Material Will Be Given On Weekly Basis

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Ödevler 1 4 4
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2