LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV3935 | Radyo Programcılığı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ERHAN KONUK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bir radyo programının yapısı konusunda bir giriş yaparak radyo programı yapımı hakkında genel bir vizyon oluşturmaktır. Bu ders radyo istasyonlarının yapısı ile ilgili bir ders olmamasına karşın, derste radyo istasyonlarının yapısı (radyo formatları, bir radyo istasyonundaki pozisyonlar vs) da ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Radyo programı ve programcısı kavramlarını tanımlayabilir. 2. Bir radyo istasyonundaki farklı pozisyonları bilir. 3. Farklı iş tanımları ve konumları arasındaki farkları bilir. 4. Farklı radyo programı türlerini sayabilir. 5. Farklı radyo formatlarını sayabilir. 6. Devlet radyolarındaki ve özel radyolardaki kurumsal düzenlemeleri öğrenir. 7. Röportaj ve görüşme türlerini bilir. 8. Bir radyo programının kurgusunu yapabilir. 9. Önemli radyo programcılarının deneyimlerini paylaşma deneyimini yaşar. 10. Reklam, haber, promosyon ve bütçenin bir radyo istasyonu için taşıdığı önemi bilir. |
Bu dersi, radyo istasyonları hakkında temel bilgilerin ele alındığı bir radyo programı yapımı dersidir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Radyo Programcılığına Giriş | |
2) | Bir Radyo İstasyonunun Bölümleri | |
3) | Yayıncı, Programcı, Sunucu, DJ, Yapımcı | |
4) | Radyo Formatları, Radyo Showları (Canlı/Bant Yayın) | |
5) | Farklı Görüşme Teknikleri | |
6) | Kurgu (Kurgu setleri, stüdyolar) | |
7) | Radyo İstasyonu ya da Kayıt Stüdyosu Ziyareti | |
8) | Ünlü radyo starlarıyla, pop şarkıcılarıyla ve gruplarıyla ya da sanatçılarla buluşma | |
9) | Reklamlar, Haberler | |
10) | Promosyon ve bütçeler | |
11) | Türkiye'de radyo yayıncılığı | |
12) | Dünyada radyo yayıncılığı | |
13) | Stüdyoda Pratik | |
14) | Final Sınavına yönelik tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 50 |
Sunum / Seminer | 3 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayırt edebilme ve süreçlerin lojistik yönetiminde verimlilik artışındaki önemini kavramak. | |
4) | Lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 2 |
5) | Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin ve tabii ki İnternet'in iş hayatında ve Lojistik Yönetimindeki önemini kavramak ve etkin olarak kullanabilmek. | |
6) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
7) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
8) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
9) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
10) | Küreselleşmenin gereksinimlerini ve önemli sorunlarını kavramak | |
11) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
13) | Liderlik vasıflarına sahip olmak bunun yanında takım üyesi olmayı da başarmak | |
14) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |