LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV3935 | Radyo Programcılığı | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ERHAN KONUK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | 1. **Radyo Prodüksiyon Atölyeleri:** Öğrencilerin senaryo yazma, kayıt yapma ve radyo programlarını endüstri standartlarındaki yazılımlarla düzenleme pratiği yapabilecekleri uygulamalı atölyeler. 2. **Sektör Profesyonelleri ile Konuk Dersler:** Radyo yapımcıları, sunucuları veya istasyon yöneticileriyle gerçekleştirilen oturumlar, radyo prodüksiyon tekniklerinin gerçek dünyadaki uygulamalarına dair içgörüler sunar. 3. **Radyo İstasyonu Ziyaretleri ve Vaka Çalışmaları:** Yerel veya çevrimiçi radyo istasyonlarına rehberli ziyaretler, operasyonları gözlemleme ve bir istasyondaki roller ile iş akışlarını anlama fırsatı sağlar. 4. **Podcast ve Dijital Radyo Entegrasyonu:** Geleneksel radyo tekniklerinin podcast ve diğer dijital formatlara nasıl adapte edilebileceğine dair eğitim, modern eğilimleri yansıtır. 5. **Sesli Hikaye Anlatımı Egzersizleri:** Ses modülasyonu, ses tasarımı ve müzik ile efektlerin kullanımı dahil olmak üzere, etkileyici sesli anlatımlar oluşturmayı öğreten odaklı oturumlar. 6. **Format Analizi Görevleri:** Farklı radyo formatlarını (haber, sohbet programları, müzik yayınları) analiz ederek, bu formatların kendine özgü yapısını ve hedef kitlelerini anlamaya yönelik etkinlikler. 7. **Ortak Program Üretimi:** Öğrencilerin fikirden yayına kadar tam radyo programları oluşturduğu, gerçek dünya radyo prodüksiyonunu taklit eden grup projeleri. 8. **Ses Eğitimi ve Sunum Becerileri:** Farklı radyo programı formatlarına uygun şekilde ses netliği, projeksiyon ve tarzı geliştirmeye yönelik atölyeler. 9. **Etkileşimli Radyo Draması Üretimi:** Hikaye anlatımı ve ses efektlerine vurgu yaparak kısa radyo dramaları üretmek için yaratıcı bir egzersiz. 10. **Geri Bildirim ve Akran Değerlendirme Oturumları:** Öğrencilerin çalışmalarını sunduğu ve akranlarından ve eğitmenlerden yapıcı geri bildirimler aldığı yapılandırılmış oturumlar, programlarını iyileştirmelerine yardımcı olur. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bir radyo programının yapısı konusunda bir giriş yaparak radyo programı yapımı hakkında genel bir vizyon oluşturmaktır. Bu ders radyo istasyonlarının yapısı ile ilgili bir ders olmamasına karşın, derste radyo istasyonlarının yapısı (radyo formatları, bir radyo istasyonundaki pozisyonlar vs) da ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Radyo programı ve programcısı kavramlarını tanımlayabilir. 2. Bir radyo istasyonundaki farklı pozisyonları bilir. 3. Farklı iş tanımları ve konumları arasındaki farkları bilir. 4. Farklı radyo programı türlerini sayabilir. 5. Farklı radyo formatlarını sayabilir. 6. Devlet radyolarındaki ve özel radyolardaki kurumsal düzenlemeleri öğrenir. 7. Röportaj ve görüşme türlerini bilir. 8. Bir radyo programının kurgusunu yapabilir. 9. Önemli radyo programcılarının deneyimlerini paylaşma deneyimini yaşar. 10. Reklam, haber, promosyon ve bütçenin bir radyo istasyonu için taşıdığı önemi bilir. |
Bu dersi, radyo istasyonları hakkında temel bilgilerin ele alındığı bir radyo programı yapımı dersidir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Radyo Programcılığına Giriş | |
2) | Bir Radyo İstasyonunun Bölümleri | |
3) | Yayıncı, Programcı, Sunucu, DJ, Yapımcı | |
4) | Radyo Formatları, Radyo Showları (Canlı/Bant Yayın) | |
5) | Farklı Görüşme Teknikleri | |
6) | Kurgu (Kurgu setleri, stüdyolar) | |
7) | Radyo İstasyonu ya da Kayıt Stüdyosu Ziyareti | |
8) | Ünlü radyo starlarıyla, pop şarkıcılarıyla ve gruplarıyla ya da sanatçılarla buluşma | |
9) | Reklamlar, Haberler | |
10) | Promosyon ve bütçeler | |
11) | Türkiye'de radyo yayıncılığı | |
12) | Dünyada radyo yayıncılığı | |
13) | Stüdyoda Pratik | |
14) | Final Sınavına yönelik tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Crissell, A. (2005). *An Introduction to Radio*. London: Routledge. - This book provides a foundational overview of radio production and the structure of radio programming. 2. McLeish, R., & Link, J. (2015). *Radio Production*. New York: Routledge. - A practical guide covering all aspects of radio production, including program creation and station operations. 3. Hausman, C., Messere, F., Benoit, P., & O'Donnell, L. (2019). *Modern Radio and Audio Production: Programming and Performance* (10th ed.). Cengage Learning. - A comprehensive text that explores the techniques and technologies of modern radio production. 4. Keith, M. C. (2020). *The Radio Station: Broadcast, Satellite and Internet* (9th ed.). Routledge. - This book delves into the operational aspects of radio stations and the evolution of radio programming. 5. Fleming, C. (2010). *The Radio Handbook* (3rd ed.). Routledge. - A practical handbook that examines radio production in both traditional and digital contexts. 6. Starkey, G. (2014). *Radio in Context*. London: Palgrave Macmillan. - This resource situates radio production within broader social and cultural contexts, making it ideal for situating the topic within a wider framework. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Crissell, A. (2005). *An Introduction to Radio*. London: Routledge. - This book provides a foundational overview of radio production and the structure of radio programming. 2. McLeish, R., & Link, J. (2015). *Radio Production*. New York: Routledge. - A practical guide covering all aspects of radio production, including program creation and station operations. 3. Hausman, C., Messere, F., Benoit, P., & O'Donnell, L. (2019). *Modern Radio and Audio Production: Programming and Performance* (10th ed.). Cengage Learning. - A comprehensive text that explores the techniques and technologies of modern radio production. 4. Keith, M. C. (2020). *The Radio Station: Broadcast, Satellite and Internet* (9th ed.). Routledge. - This book delves into the operational aspects of radio stations and the evolution of radio programming. 5. Fleming, C. (2010). *The Radio Handbook* (3rd ed.). Routledge. - A practical handbook that examines radio production in both traditional and digital contexts. 6. Starkey, G. (2014). *Radio in Context*. London: Palgrave Macmillan. - This resource situates radio production within broader social and cultural contexts, making it ideal for situating the topic within a wider framework. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 50 |
Sunum / Seminer | 3 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |