AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV3935 | Radyo Programcılığı | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ERHAN KONUK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bir radyo programının yapısı konusunda bir giriş yaparak radyo programı yapımı hakkında genel bir vizyon oluşturmaktır. Bu ders radyo istasyonlarının yapısı ile ilgili bir ders olmamasına karşın, derste radyo istasyonlarının yapısı (radyo formatları, bir radyo istasyonundaki pozisyonlar vs) da ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Radyo programı ve programcısı kavramlarını tanımlayabilir. 2. Bir radyo istasyonundaki farklı pozisyonları bilir. 3. Farklı iş tanımları ve konumları arasındaki farkları bilir. 4. Farklı radyo programı türlerini sayabilir. 5. Farklı radyo formatlarını sayabilir. 6. Devlet radyolarındaki ve özel radyolardaki kurumsal düzenlemeleri öğrenir. 7. Röportaj ve görüşme türlerini bilir. 8. Bir radyo programının kurgusunu yapabilir. 9. Önemli radyo programcılarının deneyimlerini paylaşma deneyimini yaşar. 10. Reklam, haber, promosyon ve bütçenin bir radyo istasyonu için taşıdığı önemi bilir. |
Bu dersi, radyo istasyonları hakkında temel bilgilerin ele alındığı bir radyo programı yapımı dersidir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Radyo Programcılığına Giriş | |
2) | Bir Radyo İstasyonunun Bölümleri | |
3) | Yayıncı, Programcı, Sunucu, DJ, Yapımcı | |
4) | Radyo Formatları, Radyo Showları (Canlı/Bant Yayın) | |
5) | Farklı Görüşme Teknikleri | |
6) | Kurgu (Kurgu setleri, stüdyolar) | |
7) | Radyo İstasyonu ya da Kayıt Stüdyosu Ziyareti | |
8) | Ünlü radyo starlarıyla, pop şarkıcılarıyla ve gruplarıyla ya da sanatçılarla buluşma | |
9) | Reklamlar, Haberler | |
10) | Promosyon ve bütçeler | |
11) | Türkiye'de radyo yayıncılığı | |
12) | Dünyada radyo yayıncılığı | |
13) | Stüdyoda Pratik | |
14) | Final Sınavına yönelik tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 50 |
Sunum / Seminer | 3 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. | 2 |
2) | AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. | 2 |
3) | AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. | 3 |
4) | Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. | 2 |
5) | Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. | 1 |
6) | AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. | 1 |
7) | Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. | 2 |
8) | AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. | 2 |
9) | AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. | 2 |
10) | AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. | 2 |
11) | AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. | 2 |
12) | Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. | 3 |