Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Öğ.Gör. SİNEM İNCE
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Bu ders halen üniversite eğitimlere devam eden öğrencilerin medya pratikleriyle karşılaşmalarına yardımcı olacaktır. Herhangi bir staj programından ziyade, öğrenciler editörleri ya da koordinatörleri tarafından yapılan görevlendirmelerle, onlara verilen görevler üzerinde çalışacak ve bunları tamamlayacaklardır. Böylece öğrenciler iletişimin profesyonel hayatta nasıl pratik edildiğine dair birikim kazanacaktır. |
Dersin Amacı: |
Bu ders Habertürk'le işbirliği kapsamında, öğrencilerin yaratıcı ve pratiğe yönelik potansiyellerini geliştirmek amacıyla tasarlanmıştır. Bu ders endüstrinin ihtiyaçlarını karşılayarak, bu işbirliğini geliştirmeye yöneliktir. Öğrencilerin bireysel bilgi ve yeteneklerini profesyonel pratiklerle geliştirmeye yönelik olan bu program öğrencilerin yaratıcı potansiyelinin de gelişmesini sağlayacaktır. Media Application Habertürk I dersi hem eğitim hem de profesyonel deneyim bağlamında olanaklar sunacak ve Habertürk Medya Grup merkezi bünyesinde gerçekleşecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders iletişim fakültesi öğrencilerinin medya kurumlarında yoğun bir pratik yaparak yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır. Bu derste başarılı olan öğrenciler,
-derinleştirmesine haber yapma bilgisi kazanacak,
-gazetecilik değerleri, etiği ve yazma becerelerini öğrenecek,
-yazma, düzenleme, fotoğraf çekme, sunma, grafik çalışmaları, ses yönetimi, sosyal medya gibi farklı alanları bir araya getiren yeni medyanın yakınsama (convergent) teknolojilerini öğrenecek,
-Habertürk Medya Grubunda çalışan, gazeteciler, editörler, fotoğrafçılar, kameramanlar, grafik tasarımcılar, halkla ilişkiler çalışanları ve sosyal medya editörleriyle çalışma deneyimi kazanacaklardır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Profesyonel Dünyada Çalışma I |
|
3) |
Profesyonel Dünyada Çalışma II |
|
4) |
Haber Pratikleri I: Haber Toplama |
|
5) |
Haber Pratikleri II: Farklı Mecralar için Haber Yazımı |
|
6) |
Farklı Bölümler için Proje Önerileri |
|
7) |
Yeni Medya - Geleneksel Medya: Tartışmalar ve Uygulamalar |
|
8) |
Sosyal Medya: Nasıl Çalışır? Profesyonel Medya Alanında Sosyal Medya Kullanımı |
|
9) |
Yakınsama Gazetecilik: Mecraların Birlikteliği? |
|
10) |
Fotoğraf Gazeteciliği Pratikleri |
|
11) |
Online Gazetecilik Pratikleri |
|
12) |
Video ve Düzenleme |
|
13) |
Medya Organizasyonu Şeması: Halkla İlişkiler |
|
14) |
Tekrar ve Tartışmalar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|