SİNEMA VE TELEVİZYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV4936 Yapım ve Post-prodüksiyon Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı reklam prodüksiyon süreçlerini ve bu süreçlerin iş akışlarını televizyon mecrası odağıyla uygulamalı olarak sunmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bir reklamın üretim sürecini yönetecek becerileri kazanır.
2. Reklam prodüksiyonunun terim ve terminolojisini tanır.
3. Reklam prodüksiyonunun etik ve hukuki hak ve yükümlülüklerine dair farkındalık geliştirir.
4. Grup olarak çalışma yetilerini geliştirir..

Dersin İçeriği

Bu ders reklamın üretim süreçlerine odaklanır ve öğrencilerin kendi reklamlarını üretmelerini teşvik ederek reklam prodüksiyonunun her bir aşamasına yönelik yönetim becerilerinin geliştirilmesi üzerine temellenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Film prodüksiyonuna giriş: - Produksiyon tablosu ve akışı
2) Film ekibinde iş bölümü: - Kim kimdir? - Kim ne iş yapar?
3) Doğru cast bulmanın püf noktaları. Final projesi için cast araştırması ve belirlenmesi.
4) Mekan seçiminin önemi: - Doğru mekan nasıl bulunur? Final projesi için mekan araştırması.
5) Sanat departmanı (Styling, set dekoru, kostüm ve aksesuar)
6) Doğru kamera ve ışık ekipmanlarının ve ekibin belirlenmesi.
7) Film prodüksiyonuna yönelik olarak yemek, ulaşım ve lojistik unsurların yönetilmesi.
8) Zaman planının ve senaryo çekim planının oluşturulması: - İç/dış ve gece/gündüz çekimlerinin dengelenmesi.
9) Etkin bütçeleme: - Bütçe dağılımı - Tahmini bütçe Ödev 1
10) PPM için hazırlanmak ve sunum
11) Post prodüksiyon aşamaları: - Post prodüksiyon şirketlerinin ve ekipmanların tanıtılması. Ödev 2
12) Offline ve online üretim aşamaları.
13) Ses: - Doğru müziği ve ses efektlerini belirleyebilmek. - Dublaj ve miksaj.
14) Reklam çekimi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Konulara dair ders notları haftalık olarak dağıtılacaktır. / Related readings will be distributed on weekly basis.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 9 45
Proje 2 30
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim 2
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim 5
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim 4
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen 5
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen 3
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen 5
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen 5
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen 2
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen 5
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip 5
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip 3