Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Film prodüksiyonuna giriş:
- Produksiyon tablosu ve akışı |
|
2) |
Film ekibinde iş bölümü:
- Kim kimdir?
- Kim ne iş yapar? |
|
3) |
Doğru cast bulmanın püf noktaları.
Final projesi için cast araştırması ve belirlenmesi. |
|
4) |
Mekan seçiminin önemi:
- Doğru mekan nasıl bulunur?
Final projesi için mekan araştırması. |
|
5) |
Sanat departmanı (Styling, set dekoru, kostüm ve aksesuar) |
|
6) |
Doğru kamera ve ışık ekipmanlarının ve ekibin belirlenmesi. |
|
7) |
Film prodüksiyonuna yönelik olarak yemek, ulaşım ve lojistik unsurların yönetilmesi. |
|
8) |
Zaman planının ve senaryo çekim planının oluşturulması:
- İç/dış ve gece/gündüz çekimlerinin dengelenmesi.
|
|
9) |
Etkin bütçeleme:
- Bütçe dağılımı
- Tahmini bütçe
Ödev 1 |
|
10) |
PPM için hazırlanmak ve sunum |
|
11) |
Post prodüksiyon aşamaları:
- Post prodüksiyon şirketlerinin ve ekipmanların tanıtılması.
Ödev 2 |
|
12) |
Offline ve online üretim aşamaları. |
|
13) |
Ses:
- Doğru müziği ve ses efektlerini belirleyebilmek.
- Dublaj ve miksaj. |
|
14) |
Reklam çekimi. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
|
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
2 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
5 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
4 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
5 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
3 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
5 |
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
5 |
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
2 |
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
5 |
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
5 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
3 |