REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0305 İletişim Uygulamaları Güz 0 6 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Öğ.Gör. SİNEM İNCE
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin eğitimli yapımcılar ve aynı zamanda medya tüketicisi olmalarını sağlar. Öğrenciler, gazeteciliğin ekonomisi ve çalışmalarında eleştirel düşünme becerilerini geliştirecek ve sosyal ve politik güçlerin haber yazarlığını nasıl etkilediğini keşfedeceklerdir. Bu ders öğrencilerin ekonomi, politika ve medya arasındaki bağlantıları daha iyi anlamalarını sağlar. Ders ayrıca öğrencilere medya araştırması, haber toplama ve haber yazarlığı konusunda bir temel sağlar. Son olarak, öğrenciler yeni medya ortamının dijital teknolojilerdeki zorluklarını anlamak için eleştirel düşünme becerileri geliştirecekler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders öğrencilerin üniversiteden sonra gerçek dünyayla yüzleşmelerine yardımcı olacaktır. Habertürk'te düzenleneceğinden, öğrenciler ilk kez profesyonel dünyayla tanışma ve haber üretimi de dahil olmak üzere gazeteciliğin nasıl çalıştığını keşfetme şansı bulacaklar. Habertürk, öğrencilere sınıfın sınırlarını aşarak haber üretimini keşfetme şansı verecek. Bu nedenle öğrenciler, iletişimin profesyonel ortamda nasıl uygulandığı konusunda bir fikir edinecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders, diğer sınıf gazetecilik kurslarına, öğrencilerin sınıf içi derslerinde öğrendiklerini uygulayabilecekleri gazetecilikle ilgili profesyonel deneyimler sunacak şekilde derinlemesine bağlanmaktadır. Bu ders Genel Seçmeli olduğundan, gazetecilik öğrencileri için mutlaka tasarlanmamıştır. Elbette tüm fakültelerden gelen her öğrenciye mesleki yaşamlarında iş disiplini, iletişim uygulamaları ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek ve uygulamak için fırsatlar sunar. Teorik ve uygulamalı lisans derslerinde araştırdıklarını uygulama şansına sahip olacaklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Profesyonel Dünyada Çalışmak I
3) Profesyonel Dünyada Çalışmak II
4) Seçilmiş Bölümlerde Haber Toplama Uygulamaları I
5) Seçilmiş Bölümlerde Haber Toplama Uygulamaları II
6) Öğrenci Proje teklifinin Seçilen Bölüm Başkanı ile Tartışılması
7) Seçilmiş Bölümlerde Haber Yazarlığı Uygulamaları I
8) Seçilmiş Bölümlerde Haber Yazarlığı Uygulamaları II
9) Röportaj Gazetecilik
10) Fotoğraf Gazeteciliğinde Uygulamalar
11) Online Gazetecilikte Uygulamalar
12) Haber Düzenlemede Sorunlar ve Uygulamalar
13) Haber Projesinde Öğrenci Projesinin Sunumu
14) İnceleme ve Tartışmalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Journalism: A Career Handbook Anna McKane 2009
ISBN10: 0713667966
ISBN-13: 978-0713667967
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3