REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0305 | İletişim Uygulamaları | Güz | 0 | 6 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NİLAY ULUSOY Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT Öğ.Gör. SİNEM İNCE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin eğitimli yapımcılar ve aynı zamanda medya tüketicisi olmalarını sağlar. Öğrenciler, gazeteciliğin ekonomisi ve çalışmalarında eleştirel düşünme becerilerini geliştirecek ve sosyal ve politik güçlerin haber yazarlığını nasıl etkilediğini keşfedeceklerdir. Bu ders öğrencilerin ekonomi, politika ve medya arasındaki bağlantıları daha iyi anlamalarını sağlar. Ders ayrıca öğrencilere medya araştırması, haber toplama ve haber yazarlığı konusunda bir temel sağlar. Son olarak, öğrenciler yeni medya ortamının dijital teknolojilerdeki zorluklarını anlamak için eleştirel düşünme becerileri geliştirecekler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu ders öğrencilerin üniversiteden sonra gerçek dünyayla yüzleşmelerine yardımcı olacaktır. Habertürk'te düzenleneceğinden, öğrenciler ilk kez profesyonel dünyayla tanışma ve haber üretimi de dahil olmak üzere gazeteciliğin nasıl çalıştığını keşfetme şansı bulacaklar. Habertürk, öğrencilere sınıfın sınırlarını aşarak haber üretimini keşfetme şansı verecek. Bu nedenle öğrenciler, iletişimin profesyonel ortamda nasıl uygulandığı konusunda bir fikir edinecektir. |
Bu ders, diğer sınıf gazetecilik kurslarına, öğrencilerin sınıf içi derslerinde öğrendiklerini uygulayabilecekleri gazetecilikle ilgili profesyonel deneyimler sunacak şekilde derinlemesine bağlanmaktadır. Bu ders Genel Seçmeli olduğundan, gazetecilik öğrencileri için mutlaka tasarlanmamıştır. Elbette tüm fakültelerden gelen her öğrenciye mesleki yaşamlarında iş disiplini, iletişim uygulamaları ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek ve uygulamak için fırsatlar sunar. Teorik ve uygulamalı lisans derslerinde araştırdıklarını uygulama şansına sahip olacaklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Profesyonel Dünyada Çalışmak I | |
3) | Profesyonel Dünyada Çalışmak II | |
4) | Seçilmiş Bölümlerde Haber Toplama Uygulamaları I | |
5) | Seçilmiş Bölümlerde Haber Toplama Uygulamaları II | |
6) | Öğrenci Proje teklifinin Seçilen Bölüm Başkanı ile Tartışılması | |
7) | Seçilmiş Bölümlerde Haber Yazarlığı Uygulamaları I | |
8) | Seçilmiş Bölümlerde Haber Yazarlığı Uygulamaları II | |
9) | Röportaj Gazetecilik | |
10) | Fotoğraf Gazeteciliğinde Uygulamalar | |
11) | Online Gazetecilikte Uygulamalar | |
12) | Haber Düzenlemede Sorunlar ve Uygulamalar | |
13) | Haber Projesinde Öğrenci Projesinin Sunumu | |
14) | İnceleme ve Tartışmalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Journalism: A Career Handbook Anna McKane 2009 ISBN10: 0713667966 ISBN-13: 978-0713667967 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 1 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 2 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 3 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 2 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 3 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 2 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 3 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 3 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 1 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 2 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 3 |