ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4147 | Hesaplamalı Tasarım | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | VCD3115 - Introduction to Multimedia VCD3114 – Interactive Arts & Design |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrenciler işlemsel tasarımın ve prosüdürel tasarım, algoritmik tasarım, veri görselleştirme ve kod-sanatı gibi etkileşimli medya alanlarının temellerini tanırlar. Kavramsal çalışmaların ve yazılımsal becerilerin geliştirilmesi sağlanır. Etkileşimli medyanın araştırmalarıyla öğrenciler tanışırlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Tasarım Problemlerinin algoritmik ve işlemsel olarak çözülebilmesi yetisini kazanmak. 2. Bilgisayar Sanatlarında teorik ve pratik gelişme sağlamak. 3. Bilgisayar Programlamasında teorik ve pratik gelişme sağlamak. 4. Etkileşimli Tasarım çözümlerini geliştirebilmeyi öğrenmek. 5. Kavramsal, Eğlence ve Oyun projeleri geliştirebilmek. |
1. İşlemsel Tasarım 2. Algoritmik Tasarım 3. Kod-Sanatı 4. Etkilşimli Ortam Tasarımı 5. Deneyim Tasarımı 6. Prosedürel Ses Tasarımı 7. Estetik & Hesaplama 8. Bilgisayar Sanatı Tarihi 9. Kod Temelleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş. Öğrenciler kendilerini ve ilgi alanlarını sunarlar. | |
2) | İşlemsel Tasarıma Giriş. İşlemsel Tasarım İlgi Alanları. | |
3) | Bilgisayar Sanatı Tarihi. Sanat & Tasarım Örnekleri. HW1 Anonsu. | |
4) | Kod Sanatçıları. Sanat & Tasarım Örnekleri. HW2 Anonsu. | |
5) | Programlama Ortamı & Kod Temelleri. Processing ortamı ile tanışma. HW3 Anonsu. | |
6) | Sınıf Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW4 Anonsu. | |
7) | Dizi Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW5 Anonsu. | |
8) | Dönüşüm Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW6 Anonsu. | |
9) | 3D Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW7 Anonsu. | |
10) | Harici Kütüphane Yapısının tasarım amaçlı kullanımı. Tasarım için Programlama Yetenekleri. HW8 Anonsu. | |
11) | Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi. | |
12) | Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi. | |
13) | Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi. | |
14) | Final: Proje Önerisinin Eleştirisi Bir Tasarım Projesinin Geliştirilmesi. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1 Algorithms for Visual Design - Kostas Terzidiz 2 Programming Interactivity - Joshua Noble 3 Making Things Talk - Tom Igoe 4 Learning Processing - Daniel Shiffman 5 Processing Creative Coding and Computational Art - Ira Greenberg 6 A Programming Handbook for Visual Designers and Artists - Casey Reas, Ben Fry |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 40 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 49 |
Final | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |