LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD5501 | Oyun Prodüksiyonu | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersin Amacı: | Derste oyun üretim aşamaları incelenecek ve sektörde uygulanmakta olan yapılar incelenecektir. Ticari faaliyet olarak ele alınacak olan oyun üretim süreçleri üretim şemaları, yönetim yaklaşımları, proje planlanması, bütçelendirme, pazarlama, içerik üretme gibi konular bu ders kapsamında ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Oyun üretim aşamalarına hakim olacak, - Proje planlama ve bütçelendirme aşamalarını kavrayacak, - Üretim süreçleri, oyun tasarım dokümanı hazırlama gibi aşamaları öğrenecek, - Pazarlama, beta-testler, takım yönetimi gibi konularda bilgi sahibi olacak, - Yönetim yaklaşımlarını öğrenerek, bir oyunun baştan sona üretim aşamalarını öğrenmiş olacaklardır. |
Oyun stüdyosu yönetici perspektifi kazanmak, üretim aşamalarını öğrenmek, ilk oyun fikrini geliştirmeden üretim aşamasına, yayınlanmasından pazarlamaya geniş bir perspektif ile oyun üretim aşamaları dersin içeriğini oluşturmaktadır. Dersin Öğretme Yöntemi: Ders Anlatımı, Grup Çalışması, Bireysel Çalışmalar, Konuk Konuşmacılar, Okumalar, Tartışmalar, Projeler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bir Yapımcı, Stüdyo Sahibi Perspektifi | |
2) | Üretimin tüm aşamalarının planlanması, finanse edilmesi, belgelenmesi, yönetilmesi, denetlenmesi, yönlendirilmesi | |
3) | Sektörü, paydaşları, değer zincirini anlamak | |
4) | Getting ready for problems, Who is a Producer? Why do we make games? Game Industry essentials, roles | |
5) | Oyun seçimi, ekip seçimi, geliştirici rolleri, geliştirici rollerinin daha küçük ekiplere uyarlanması, oyun üretim aşamaları | |
6) | Üretim aşamalarına, iş ve gelir modellerine giriş. | |
7) | Proje planlama, bütçelendirme | |
8) | Proje finansmanı, GDD yazma, sunum yapma | |
9) | Yapım ön hazırlığı, oyun konsepti, oyun mekaniği, hikaye | |
10) | Varlık üretimi, iş hattı araçları, ekip hiyerarşisi, yineleme, dahili KG | |
11) | GDD yazma atölyesi. Geri bildirim döngüleri oluşturma, başarılı bir iş modeli için prototip oluşturma | |
12) | Pazarlama Teknikleri, Yayıncılar, Yatırımcılar ve platformlarla anlaşma yapma | |
13) | Sonuçlandırma, beta testi, yerelleştirme, cilalama, taşıma Ekip yönetimi, ciro ile başa çıkma, ardışık projeler, dış kaynak kullanımı, uzaktan projeler | |
14) | Final Projesi Geri Bildirimi | Final Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Chandler, H. M. (2009). The game production handbook. Jones & Bartlett Publishers. Bethke, E. (2003). Game development and production. Wordware Publishing, Inc.. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 30 |
Projeler | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 8 | 96 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Proje | 4 | 6 | 24 |
Ödevler | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 195 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |