LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD5501 Oyun Prodüksiyonu Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Derste oyun üretim aşamaları incelenecek ve sektörde uygulanmakta olan yapılar incelenecektir. Ticari faaliyet olarak ele alınacak olan oyun üretim süreçleri üretim şemaları, yönetim yaklaşımları, proje planlanması, bütçelendirme, pazarlama, içerik üretme gibi konular bu ders kapsamında ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Oyun üretim aşamalarına hakim olacak,
- Proje planlama ve bütçelendirme aşamalarını kavrayacak,
- Üretim süreçleri, oyun tasarım dokümanı hazırlama gibi aşamaları öğrenecek,
- Pazarlama, beta-testler, takım yönetimi gibi konularda bilgi sahibi olacak,
- Yönetim yaklaşımlarını öğrenerek, bir oyunun baştan sona üretim aşamalarını öğrenmiş olacaklardır.

Dersin İçeriği

Oyun stüdyosu yönetici perspektifi kazanmak, üretim aşamalarını öğrenmek, ilk oyun fikrini geliştirmeden üretim aşamasına, yayınlanmasından pazarlamaya geniş bir perspektif ile oyun üretim aşamaları dersin içeriğini oluşturmaktadır. Dersin Öğretme Yöntemi: Ders Anlatımı, Grup Çalışması, Bireysel Çalışmalar, Konuk Konuşmacılar, Okumalar, Tartışmalar, Projeler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bir Yapımcı, Stüdyo Sahibi Perspektifi
2) Üretimin tüm aşamalarının planlanması, finanse edilmesi, belgelenmesi, yönetilmesi, denetlenmesi, yönlendirilmesi
3) Sektörü, paydaşları, değer zincirini anlamak
4) Getting ready for problems, Who is a Producer? Why do we make games? Game Industry essentials, roles
5) Oyun seçimi, ekip seçimi, geliştirici rolleri, geliştirici rollerinin daha küçük ekiplere uyarlanması, oyun üretim aşamaları
6) Üretim aşamalarına, iş ve gelir modellerine giriş.
7) Proje planlama, bütçelendirme
8) Proje finansmanı, GDD yazma, sunum yapma
9) Yapım ön hazırlığı, oyun konsepti, oyun mekaniği, hikaye
10) Varlık üretimi, iş hattı araçları, ekip hiyerarşisi, yineleme, dahili KG
11) GDD yazma atölyesi. Geri bildirim döngüleri oluşturma, başarılı bir iş modeli için prototip oluşturma
12) Pazarlama Teknikleri, Yayıncılar, Yatırımcılar ve platformlarla anlaşma yapma
13) Sonuçlandırma, beta testi, yerelleştirme, cilalama, taşıma Ekip yönetimi, ciro ile başa çıkma, ardışık projeler, dış kaynak kullanımı, uzaktan projeler
14) Final Projesi Geri Bildirimi Final Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Chandler, H. M. (2009). The game production handbook. Jones & Bartlett Publishers.
Bethke, E. (2003). Game development and production. Wordware Publishing, Inc..

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 30
Projeler 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 8 96
Sunum / Seminer 2 3 6
Proje 4 6 24
Ödevler 3 6 18
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak.
4) Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak.
5) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
6) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
8) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
9) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
11) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak