SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD5204 | Oyun İçerikli Deneyim Tasarımı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Gündelik hayata ve deneyim tasarımı disiplinine oyun bileşenlerini entegre edip, kullanıcıya oyunsal deneyimler sunarak, mevcut oyuncu davranışı ve oyunun sanat dünyasındaki pozisyonuna, dijital ve analog araçlara birlikte yer vererek incelemeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1) Oyun ve oynamak ile ilgili temel yaklaşımları kavrayacak 2) Farklı alanlardaki oyunsal deneyim sunan uygulamaların tanımlayabilecek, ölçebilecek ve farklı değerler çerçevesinde performanslarını inceleyebilecek 3) Gerçek hayatta uygulanabilecek bir oyunsal etkileşim projesi tasarımı üretecek ve değerlendirebilecek 4) Oyuncu deneyimi kavramının temellerini öğreneceki ve metodlarını anlamış olacak 5) Oyun tasarımı ve oyun çalışmalarının, kullanıcı deneyimi ve insan-bilgisayar etkileşimi çerçevesinde kavrayacak 6) Oyunsal etkileşimler üzerinden kişi davranışlarının analizi yapabilecek 7) Oyun veya oyunsal etkileşim projelerini oyun elemanları ve kişi motivasyonları ile ilişkilendirebilmeyetisine sahip olacak. |
Hayatımızda daima yer alan oyun kavramını ve oyun oynamanın nasıl işlediğini anlamak için öğrencilerin oyun deneyimi konusu ile ilgili temel yaklaşımlarını, piyasadaki yansımalarını ve oyun tasarımını anlamaları gerekmektedir. Bu ders öğrencilere birebir olarak oyun teorisi ve akademik ve pratik anlamda oyunsal tasarım deneyimi yaklaşımını anlatmayı amaçlamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Too much fun: Toys as social problems and the interpretation of culture. Best, Joel. 1998 The Practice of Everyday Life, Michel de Certeau (1974) Csikszentmihalyi, M., Beyond Boredom and Anxiety. The Experience of Play in Work and Games,1975 (Jossey-Bass Publishers). |
Diğer Kaynaklar: | Why We Play Games: Four Keys to More Emotion Without Story. Lazzaro, N. 2004 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |