PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD5204 | Oyun İçerikli Deneyim Tasarımı | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Gündelik hayata ve deneyim tasarımı disiplinine oyun bileşenlerini entegre edip, kullanıcıya oyunsal deneyimler sunarak, mevcut oyuncu davranışı ve oyunun sanat dünyasındaki pozisyonuna, dijital ve analog araçlara birlikte yer vererek incelemeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1) Oyun ve oynamak ile ilgili temel yaklaşımları kavrayacak 2) Farklı alanlardaki oyunsal deneyim sunan uygulamaların tanımlayabilecek, ölçebilecek ve farklı değerler çerçevesinde performanslarını inceleyebilecek 3) Gerçek hayatta uygulanabilecek bir oyunsal etkileşim projesi tasarımı üretecek ve değerlendirebilecek 4) Oyuncu deneyimi kavramının temellerini öğreneceki ve metodlarını anlamış olacak 5) Oyun tasarımı ve oyun çalışmalarının, kullanıcı deneyimi ve insan-bilgisayar etkileşimi çerçevesinde kavrayacak 6) Oyunsal etkileşimler üzerinden kişi davranışlarının analizi yapabilecek 7) Oyun veya oyunsal etkileşim projelerini oyun elemanları ve kişi motivasyonları ile ilişkilendirebilmeyetisine sahip olacak. |
Hayatımızda daima yer alan oyun kavramını ve oyun oynamanın nasıl işlediğini anlamak için öğrencilerin oyun deneyimi konusu ile ilgili temel yaklaşımlarını, piyasadaki yansımalarını ve oyun tasarımını anlamaları gerekmektedir. Bu ders öğrencilere birebir olarak oyun teorisi ve akademik ve pratik anlamda oyunsal tasarım deneyimi yaklaşımını anlatmayı amaçlamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Too much fun: Toys as social problems and the interpretation of culture. Best, Joel. 1998 The Practice of Everyday Life, Michel de Certeau (1974) Csikszentmihalyi, M., Beyond Boredom and Anxiety. The Experience of Play in Work and Games,1975 (Jossey-Bass Publishers). |
Diğer Kaynaklar: | Why We Play Games: Four Keys to More Emotion Without Story. Lazzaro, N. 2004 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |