REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TLT2014 Kan ve İdrar Analizleri Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Dersi Veren(ler): Arş.Gör. BESTENUR YALÇIN
Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Laboratuvar
Dersin Amacı: Canlılarda sağlıklı haller dışında hastalıklarında moleküler temelini biyokimya araştırır. klinik biyokimyada idrar ve kan organizma sıvılarının normal ve patolojik hallerdeki değişiklik durumları önemlidir. Bu bilgilerin sunulması amacımızdır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler,
Kan ve idrar alınırken nelere dikkat edilmelidir,
Kan şekeri tayin metodları ve glukoz tolerans testinin yapılışını bilir.

Dersin İçeriği

Canlılarda sağlıklı haller dışında hastalıklarında moleküler temelini biyokimya araştırır. Hastalıkların teşhis ve tedavisini kolaylaştırmak için biyokimyasal tahlillere ihtiyaç duyulmaktadır. Bunun için klinik biyokimyada idrar ve kan organizma sıvılarının normal ve patolojik hallerdeki değişiklik durumları önemlidir. Bu bilgilerin sunulması amacımızdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Laboratuvar Organizasyonu ve Laboratuvar Kazaları Yok
2) Biyokimyasal Analizlerde Hata Kaynakları Yok
3) Kan Numunelerinin Alınışı ve Antikoagülanlar Yok
4) Kanın Bileşimi, İşlevleri ve Kan Sayım Yöntemleri Yok
5) Hematokrit ve Eritrosit Sedimentasyon Hızı Yok
6) Kanın Pıhtılaşması, Koagülasyon Faktörleri, D- Dimer, Protein - C, Protein - S, Antitrombin II, PT, aPTT, Fibrinojen, Fibrinojen Yıkım Ürünleri. Yok
7) Osmotik Frajilite, Hemoglobin Elektroforez Yok
8) Kan gazları, pH,Asit - Baz dengesi ve Bozukluklar Yok
9) Böbrek ve İdrar Biyokimyası -1
10) Böbrek ve İdrar Biyokimyası -2 Yok
11) Laboratuvar Analiz Sonuçlarını Etkileyen Faktörler Yok
12) Kalite Kontrolü Yok
13) Çözeltiler ve Konsantrasyon Kavramları Yok
14) Tampon Çözeltiler Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sağlık Bilimleri İçin Biyokimya, Doç.Dr.Serdal ÖĞÜT, Kongre Kitabevi, Klinik Biyokimya El Kitabı, Prof. Dr. İdris Mehmetoğlu, Nobel Tıp Kitabevi
https://www.mustafaaltinisik.org.uk/
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2