TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TLT2012 | Biyomedikal Cihazlar | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. GULCICEK DERE Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Laboratuvar |
Dersin Amacı: | Biyomedikal Cihaz Teknolojisinin bir bilim dalı olarak ne olduğunu ve konularını öğrenmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Biyomedikal Cihaz Teknolojisi hakkında bilgi sahibi olur 2) Cihazların çalışma prensiplerini kavrar 3) Biyomedikal Cihazların çalışma alanlarındaki kullanımlarını, teknikerin görev ve sorumluluklarını öğrenir |
Tıbbi Cihazların ve Biyomedikalin Tarihsel Gelişimi, Biyomedikal Mühendisliğinin Diğer Bilim Dallarıyla İlişkisi, Biyomühendislik, Medikal Mühendislik ve Klinik Mühendisliği, Ülkemizde Biyomedikal Cihaz Teknolojisinin Eğitim ve Sektördeki Durumu, Biyomedikal Cihaz Teknikerlerinin İstihdam Alanları, Biyomedikal Cihaz Teknikerlerinin Görev ve Sorumlulukları, Medikal cihazların sınıflandırılması, Biyomedikal İşaretler, Biyomedikal Dönüştürücüler ve elektrodlar, Dönüştürücü özellikleri ve ölçüm üzerindeki etkileri, Tıbbi enstrümantasyon sistemi, Tıbbi enstrümantasyon sistemi, Aksiyon potansiyelinin oluşumu ve yayılması ve Biyoelektrik Potansiyellerin Ölçülmesi konuları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Genel Bakış | Yok |
2) | Biyomedikal Cihaz Yönetmeliği ve Sınıflandırmalar | Yok |
3) | Tıp Bilişimi | Yok |
4) | Tıbbi Cihazların Tarihçesi ve Gelişimi | Yok |
5) | Tıbbi Gaz Sistemleri | Yok |
6) | Tıbbi Görüntüleme Cihazları | Yok |
7) | Biyomedikal Cihazlar ve Kullanım Alanları I-Ventilatör, Anjiyografi, MRG, Elektroretinogram | Yok |
8) | Biyomedikal Cihazlar ve Kullanım Alanları I-Bilgisayarlı Tomografi, Defibrilatör, EKG | Yok |
9) | Ara Sınav | Yok |
10) | Biyomedikal Cihazlar ve Kullanım Alanları I-Spektrofotometre, EEG, EMG, Kalp Ciğer Makinesi | Yok |
11) | Biyomedikal Cihazlar ve Kullanım Alanları I-Elektrokoter, Mamografi, PET,SPECT,Gama Kamera | Yok |
12) | Biyomedikal Cihazlar ve Kullanım Alanları I-Holter, Film Banyo, Fizik Tedavi Cihazları | Yok |
13) | Biyomedikal Cihazlar ve Kullanım Alanları I-Kontrast Madde, USG, DEXA | Yok |
14) | Biyomedikal Cihazlar ve Kullanım Alanları I-Diyaliz, Odyometre, Röntgen | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1)Ders notları haftalık olarak verilecektir. Weekly distributed by the course lecturer. 2) Introduction to Biomedical Engineering; J.D.Enderle, S.M.Blanchard, J.D.Bronzio 3) Medical Electronics, E. Yazgan, M. Korürek |
Diğer Kaynaklar: | 1) Introduction to Biomedical Equipment Techonolgy; J.J.Carr, J.M.Brown |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 14 | 14 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi laboratuara özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilmek | 2 |
2) | Tıbbi laboratuarın her alanındaki testleri ilgili testlerin analizlerini yapabilecek bilgiye sahip olmak | 3 |
3) | İnsan vücudunun metabolizması ve çalışma prensibi hakkında hakkında bilgi sahibi olmak ve tıbbi laboratuarın her alanındaki testler ve sonuçları ile metabolizma arasındaki ilişkiyi kurabilecek bilgiyi ve düşünsel yapıyı kazanmak | 2 |
4) | Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapabilmek ve sonrasında dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme | 2 |
5) | Testlerin uygulaması sırasında oluşan hataları ayıklamak ve oluşan sorunları giderebilmek | 3 |
6) | Mesleki yetki ve sorumluluklarına sahip olmak | 2 |
7) | Mesleki etik kurallar çerçevesinde laboratuar çalışmalarını düzgün ve uygun şekilde yapabilmek | 3 |
8) | Tarihi ve sosyal değerlere saygılı, sağlık hizmetlerinin uygun şekilde yürütülebilmesi açısından sağlık personeli ve hasta ile etkili iletişimi kurabilen, gerektiğinde sağlık personeli ile takım çalışmasını yapabilen sorumluluk bilincine sahip olabilmek | 2 |
9) | Hayat boyu yeni bilgilere ve değişimlere açık bir birey olabilme ve ülke ve dünyada değişen teknolojik gelişmelere ayak uydurabilme kabiliyetinin gelişmesi | 1 |