Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kan ve Kan Ürünleri Kanunu |
Yok |
2) |
Kan ve kan ürünleri yönetmeliği |
Yok |
3) |
Ulusal kan ve kan ürünleri rehberi |
Yok |
4) |
Bağışçı organizasyonu ve iletişim |
Yok |
5) |
Kan bankası donanımı |
Yok |
6) |
Kan bankası donanımı |
Yok |
7) |
Kan bankası personelinin görev ve sorumlulukları |
Yok |
8) |
Kan transfüzyonu |
Yok |
9) |
Sağlık Çalışanlarında Enfeksiyon Hastalıkları ve Korunma |
Yok |
10) |
Kan bağışçısı seçimi ve izlemi |
Yok |
11) |
Bağışçı seçimi ve bağışçı kazanım programları |
Yok |
12) |
Sürekli personel eğitimi |
Yok |
13) |
Kan ve kan bileşenlerinin hazırlanması, saklanması ve imhası-1
|
Yok |
14) |
Kan ve kan bileşenlerinin hazırlanması, saklanması ve imhası-2
|
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
3 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
5 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
5 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
5 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
5 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
5 |