HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TLT2011 | Kan Bankası Yönetimi | Güz |
2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Laboratuvar |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, kan bankacılığı ile ilgili yasal, idari ve sosyal tanımların kavratılmasıdır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler 1) Kan bankacılığıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur 2)Bağışçı, klinik ve personel ilişkilerini öğrenir.. 3) Kan bankası idareciğini kavrar |
Kan ve Kan Ürünleri Kanunu (5624 sayılı), kan ve kan ürünleri yönetmeliği (27074), Ulusal kan ve kan ürünleri rehberi, ilgili yasal mevzuat, devlet ihale kanunu, bağışçı organizasyonu, iletişim, kan bankası donanımı, kan bankası personelinin görev ve sorumlulukları, biyoemniyet, kalite yönetimi, stokların takibi ve ihale hazırlığı, sürekli personel eğitimi, hastane transfüzyon komiteleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kan ve Kan Ürünleri Kanunu | Yok |
2) | Kan ve kan ürünleri yönetmeliği | Yok |
3) | Ulusal kan ve kan ürünleri rehberi | Yok |
4) | Bağışçı organizasyonu ve iletişim | Yok |
5) | Kan bankası donanımı | Yok |
6) | Kan bankası donanımı | Yok |
7) | Kan bankası personelinin görev ve sorumlulukları | Yok |
8) | Kan transfüzyonu | Yok |
9) | Sağlık Çalışanlarında Enfeksiyon Hastalıkları ve Korunma | Yok |
10) | Kan bağışçısı seçimi ve izlemi | Yok |
11) | Bağışçı seçimi ve bağışçı kazanım programları | Yok |
12) | Sürekli personel eğitimi | Yok |
13) | Kan ve kan bileşenlerinin hazırlanması, saklanması ve imhası-1 | Yok |
14) | Kan ve kan bileşenlerinin hazırlanması, saklanması ve imhası-2 | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1)Ders notları haftalık olarak verilecektir. Weekly distributed by the course lecturer. 2) Ulusal Kan Merkezleri ve Transfüzyon Tıbbı Kurs Kitapları |
Diğer Kaynaklar: | 1)Kan ve Kan Ürünleri ile ilgili yasal mevzuat |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 16 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |