ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TLT2007 İmmünoloji Laboratuvarı Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Laboratuvar
Dersin Amacı: İnsan bağışıklık sisteminin çalışma prensiplerinin ve tıbbi laboratuvarlarda uygulanan serolojik testlerin tanıtım ve uygulama prensiplerinin öğretilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenci;
1. Monoklonal antikor teknolojisini ve laboratuvarda uygulama alanlarını bilir.
2. Kemilüminesansın kullanıldığı alanları bilir ve biyoanalizörüyle çalışır.
3. FA yönteminin temel prensiplerini ve çeşitlerini bilir, laboratuvar sistemlerini kullanır.
4. RİA yönteminin temel prensiplerini ve çeşitlerini bilir, laboratuvar sistemlerini kullanır.
5. ELİSA yönteminin temel prensiplerini ve çeşitlerini bilir,laboratuvar sistemlerini
kullanır.
6. İmmünolojik yöntemler hakkında temel bilgileri öğrennir ve temel manuel cihazları
kullanır.

Dersin İçeriği

ELİSA yöntem, RIA yöntem, IFA yöntem, Monoklonal antikor teknolojisi, Hücresel İmmünite

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bağışıklığın temel ilkeleri Yok
2) . Humoral İmmünite Yok
3) . Humoral İmmünite Yok
4) Aglütinasyona dayalı yöntemler Yok
5) Presipitasyona dayalı yöntemler Yok
6) ELİSA yöntem Yok
7) RIA yöntemi Yok
8) . IFA yöntem Yok
9) Monoklonal antikor teknolojisi Yok
10) Monoklonal antikor teknolojisi Yok
11) immün deneylerde kemilüminesans yöntem Yok
12) Flow sitometri yöntem Yok
13) ELİSA eğitimi I(Kit hazırlığı) ELİSA uygulaması I Yok
14) ELİSA eğitimi II (Washer kullanımı) ELİSA uygulaması II Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık verilecektir.
Course contens will be delived weekly.
Diğer Kaynaklar: İnternet Internet

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 3 30
Ödevler 1 14 14
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 4
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 5
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 5
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 3
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 5
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 5
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 5
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 5
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 5