DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TLT2007 | İmmünoloji Laboratuvarı | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Laboratuvar |
Dersin Amacı: | İnsan bağışıklık sisteminin çalışma prensiplerinin ve tıbbi laboratuvarlarda uygulanan serolojik testlerin tanıtım ve uygulama prensiplerinin öğretilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Monoklonal antikor teknolojisini ve laboratuvarda uygulama alanlarını bilir. 2. Kemilüminesansın kullanıldığı alanları bilir ve biyoanalizörüyle çalışır. 3. FA yönteminin temel prensiplerini ve çeşitlerini bilir, laboratuvar sistemlerini kullanır. 4. RİA yönteminin temel prensiplerini ve çeşitlerini bilir, laboratuvar sistemlerini kullanır. 5. ELİSA yönteminin temel prensiplerini ve çeşitlerini bilir,laboratuvar sistemlerini kullanır. 6. İmmünolojik yöntemler hakkında temel bilgileri öğrennir ve temel manuel cihazları kullanır. |
ELİSA yöntem, RIA yöntem, IFA yöntem, Monoklonal antikor teknolojisi, Hücresel İmmünite |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bağışıklığın temel ilkeleri | Yok |
2) | . Humoral İmmünite | Yok |
3) | . Humoral İmmünite | Yok |
4) | Aglütinasyona dayalı yöntemler | Yok |
5) | Presipitasyona dayalı yöntemler | Yok |
6) | ELİSA yöntem | Yok |
7) | RIA yöntemi | Yok |
8) | . IFA yöntem | Yok |
9) | Monoklonal antikor teknolojisi | Yok |
10) | Monoklonal antikor teknolojisi | Yok |
11) | immün deneylerde kemilüminesans yöntem | Yok |
12) | Flow sitometri yöntem | Yok |
13) | ELİSA eğitimi I(Kit hazırlığı) ELİSA uygulaması I | Yok |
14) | ELİSA eğitimi II (Washer kullanımı) ELİSA uygulaması II | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık verilecektir. Course contens will be delived weekly. |
Diğer Kaynaklar: | İnternet Internet |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Ödevler | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |