TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TLT2001 | Parazitoloji | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL Öğ.Gör. FURKAN GÖZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Laboratuvar |
Dersin Amacı: | Laboratuarda gaita, kan ve diğer vücut sıvılarından preparat hazırlayarak, parazit incelemesi yapacaktır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler 1) BOS, İdrar ve diğer vücut sıvıları ile ilgili parazitolojik incelemeleri yapar 2) Kan örnekleri ile ilgili parazitolojik incelemeleri yapar. 3) Gaita örnekleri ile ilgili parazitolojik incelemeleri yapar 4) Helmin türlerinin özelliklerini bilir, laboratuvar tanı yöntemlerini yapar. 5) Protozoon türlerinin özelliklerini bilir, laboratuvar tanı yöntermlerini yapar 6) Parazitlerin genel özelliklerini bilir. |
Parazit-Konak ve parazitlikle ilgili tanımlamalar, Protozoon türleri ve laboratuvar tanıları, Helmint türleri ve laboratuvar tanıları, Gaitanın parazitolojik olarak incelenmesi, Kan örneklerinin parazitolojik olarak incelenmesi, BOS-idrar ve diğer vücut sıvılarının parazitolojik olarak incelenmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Parazit-Konak ve Parazitlikle ilgili tanımlamalar. | Yok |
2) | Protozoonlar ve genel özellikleri | Yok |
3) | Kamçılı protozoonlar ve laboratuvar tanıları | Yok |
4) | Amipler ve laboratuvar tanıları | Yok |
5) | Sporozoonlar ve laboratuvar tanıları | Yok |
6) | Toxoplasma gondii, İsospora belli ve laboratuvar tanıları | Yok |
7) | Kirpikli protozoonlar ve laboratuvar tanıları | Yok |
8) | Helmintler ve genel özellikleri | Yok |
9) | Sestodlar ve laboratuvar tanıları | Yok |
10) | Nematodlar ve laboratuvar tanıları | Yok |
11) | Trematodlar ve laboratuvar tanıları | Yok |
12) | Gaitanın parazitolojik olarak incelenmesi | Yok |
13) | Kan örneklerinin parazitolojik olarak incelenmesi | Yok |
14) | BOS, idrar ve diğer vücut sıvılarının parazitolojik olarak incelenmesi | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- Ders notları haftalık olarak verilecektir. Weekly distributed by the course lecturer. 2-Temel ve Klinik Mikrobiyoloji, Prof.Dr.Şemsettin Ustaçelebi |
Diğer Kaynaklar: | 1) Genel Parazitoloji Ders Kitabı, Bayram Göçmen E.Ü. İZMİR 2000 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 2 | 18 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 50 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi laboratuara özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilmek | 3 |
2) | Tıbbi laboratuarın her alanındaki testleri ilgili testlerin analizlerini yapabilecek bilgiye sahip olmak | 1 |
3) | İnsan vücudunun metabolizması ve çalışma prensibi hakkında hakkında bilgi sahibi olmak ve tıbbi laboratuarın her alanındaki testler ve sonuçları ile metabolizma arasındaki ilişkiyi kurabilecek bilgiyi ve düşünsel yapıyı kazanmak | 3 |
4) | Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapabilmek ve sonrasında dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme | 4 |
5) | Testlerin uygulaması sırasında oluşan hataları ayıklamak ve oluşan sorunları giderebilmek | 2 |
6) | Mesleki yetki ve sorumluluklarına sahip olmak | 2 |
7) | Mesleki etik kurallar çerçevesinde laboratuar çalışmalarını düzgün ve uygun şekilde yapabilmek | 2 |
8) | Tarihi ve sosyal değerlere saygılı, sağlık hizmetlerinin uygun şekilde yürütülebilmesi açısından sağlık personeli ve hasta ile etkili iletişimi kurabilen, gerektiğinde sağlık personeli ile takım çalışmasını yapabilen sorumluluk bilincine sahip olabilmek | 1 |
9) | Hayat boyu yeni bilgilere ve değişimlere açık bir birey olabilme ve ülke ve dünyada değişen teknolojik gelişmelere ayak uydurabilme kabiliyetinin gelişmesi | 1 |