TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TLT1006 | Tıbbi Biyoloji ve Genetik | Bahar | 2 | 0 | 2 | 5 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Laboratuvar |
Dersin Amacı: | Laboratuvarda dokuları incelemek ve sitogenetik inceleme yapmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Doku preparatı incelemek 2) Genetik temel bilgi oluşturmak 3) Sitogenetik inceleme yapmak |
Doku biliminin esaslarıyla ilgili temel bilgi verilmesi ve dokudan preparat hazırlanması esasının ve tekniklerinin öğretilmesi. Sitogenetik inceleme için kavramların öğrenilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hücre | Yok |
2) | Hücre Bölünmesi (Mitoz) | Yok |
3) | Hücre Bölünmesi (Mayoz) | Yok |
4) | Genetik Materyalin Yapısı | Yok |
5) | DNA Replikasyonu | Yok |
6) | DNA Tamir Mekanizmaları | Yok |
7) | Protein Sentezi | Yok |
8) | İnsan Kromozomları ve Kromozom Düzensizlikleri (Sayısal ve Yapısal Anomaliler) | Yok |
9) | Kromozomda Yapısal Anomaliler | Yok |
10) | Kalitsal Nitelikler ve Kalıtım Kalıpları - I | Yok |
11) | Kalitsal Nitelikler ve Kalıtım Kalıpları - II | Yok |
12) | Prenatal Tanı Endikasyonları ve Prenatal Tanıda Kullanılan Yöntemler - I | Yok |
13) | Prenatal Tanı Endikasyonları ve Prenatal Tanıda Kullanılan Yöntemler - II | Yok |
14) | Genetik Danışma |
Ders Notları / Kitaplar: | "1- İ.Ü. CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ, TEMEL GENETİK DERS KİTABI , İSTANBUL 2009 "Başaran A, Başaran N, Güneş HV, Solak M. Tıbbi Biyoloji ve Genetik. TC. Anadolıu Üniversitesi Yayınları. No: 895 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi laboratuara özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilmek | 3 |
2) | Tıbbi laboratuarın her alanındaki testleri ilgili testlerin analizlerini yapabilecek bilgiye sahip olmak | 4 |
3) | İnsan vücudunun metabolizması ve çalışma prensibi hakkında hakkında bilgi sahibi olmak ve tıbbi laboratuarın her alanındaki testler ve sonuçları ile metabolizma arasındaki ilişkiyi kurabilecek bilgiyi ve düşünsel yapıyı kazanmak | 4 |
4) | Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapabilmek ve sonrasında dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme | 3 |
5) | Testlerin uygulaması sırasında oluşan hataları ayıklamak ve oluşan sorunları giderebilmek | 2 |
6) | Mesleki yetki ve sorumluluklarına sahip olmak | 2 |
7) | Mesleki etik kurallar çerçevesinde laboratuar çalışmalarını düzgün ve uygun şekilde yapabilmek | 2 |
8) | Tarihi ve sosyal değerlere saygılı, sağlık hizmetlerinin uygun şekilde yürütülebilmesi açısından sağlık personeli ve hasta ile etkili iletişimi kurabilen, gerektiğinde sağlık personeli ile takım çalışmasını yapabilen sorumluluk bilincine sahip olabilmek | 2 |
9) | Hayat boyu yeni bilgilere ve değişimlere açık bir birey olabilme ve ülke ve dünyada değişen teknolojik gelişmelere ayak uydurabilme kabiliyetinin gelişmesi | 2 |