TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TLT1002 | Hematoloji | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DİLEK ELMA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Laboratuvar |
Dersin Amacı: | İnsan vücudunda hematolojik sistem hücrelerinin işlevleri ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak, hematolojik komponentleri tanımak, temel hematoloji hastalıkları bilmek, laboratuvar özellklerini tanımlayabilmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler 1) Cross match tepkimesini bilmek ve uygulayabilmek 2) Kan bankacılığı komponentlerini bilmek 3) Trombositler özellikleri ile pıhtılaşma mekanizmasını bilmek ve hastalıkları hakkında bilgi sahibi olmak 4) Lökositler özellikleri ve hastalıkları hakkında bilgi sahibi olmak 5) Eritrositler özellikler ve hastalıkları hakkında bilgi sahibi olmak 6) Kanın genel özelliklerini bilmek |
Kan komponentleri, serum-plazma, eritrositler, lökositler ve trombositler, Hematolojik hastalıklar, kan bankacılığı , kan bankası ürünleri, Coss-match çalışmaları ve özellikleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kan hücrelerinin kemik iliğinden yapımı | Yok |
2) | Kanın genel yapı ve özellikleri | Yok |
3) | Serum-plazma ve antikoagülanların genel özellikleri | Yok |
4) | Eritrositler ve özellikleri | Yok |
5) | Hemoglobin yapısı ve özellikleri | Yok |
6) | Lökositler ve özellikleri | Yok |
7) | RBC,, Hb ve WBC ile ilgili hastalıklar | Yok |
8) | Trombositler ve özellikleri | Yok |
9) | Pıhtılaşma Mekanizması | Yok |
10) | Trombositler ve pıhtılaşma mekanziması ile ilgili hastalıklar | Yok |
11) | Kan Bankacılığı (ürünleri, uygulamaları) | Yok |
12) | Kan Bankacılığı (klinik özellikler ve sorunlar) | Yok |
13) | Kanların çapraz karşılaştırılması (Cross Match) | Yok |
14) | Kanların çapraz karşılaştırılması (Cross Match) | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- Ders notları haftalık olarak verilecektir. Weekly distributed by the course lecturer. 2-Hematoloji, sefer Gezer, AÖF Yayınları 1993 Klinik hematoloji ve immunoloji, Ekrem Müftüoğlu |
Diğer Kaynaklar: | 1)Bilgehan H. Özel Bakteriyoloji ve Bakteri Enfeksiyonları. 8th ed. Barış Yayınları Fakülteler Kitapevi: İzmir (1993) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Küçük Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Görüntüleme Teknikleri programı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | 1 |
2) | Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. | 1 |
3) | Radyoloji, radyoterapi ve nükleer tıp alanlarında kullandığı cihaz ve ekipmanların kontrol ve bakımını yapabilme veya gerektiği durumlarda (arıza, periyodik medikal bakım, vb.) yaptırabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 |
4) | Radyasyon güvenliğini ve radyasyondan korunmayı bilir, koruyucu önlemlerle kendisini, hastaları ve toplumu radyasyondan korur. | 1 |
5) | Mesleki bilgi ve becerisini artırmak ve gelişimini sağlamak için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. | 1 |
6) | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | 1 |