TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TLT1003 | Mikrobiyoloji I | Güz | 1 | 2 | 2 | 5 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. FURKAN GÖZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Laboratuvar |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı mikrobiyolojinin tanımı, mikroorganizmaların özellikleri ve mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan alet ve yöntemleri öğrenmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler 1)Vücudun normal florasını tanımlar ve parazit mikroorganizma özelliklerini açıklar. 2)Mikrobiyolojik preparat hazırlar ve boyama yöntemleri yapar. 3)Mikroorganizma üretme ortamlarını hazırlar ve özelliklerini açıklar. |
Mikrobiyoloji'nin tanımı ve tarihçesi, mikroorganizma grupları ve özellikleri, mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan aletler, boyama yöntemleri, ekim yöntemleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
1) | Mikrobiyolojiye giriş ve tarihçesi | Yok |
2) | Mikroorganizmaların Genel Özellikleri | Yok |
3) | Mikroorganizmaların Sınıflandırılması | Yok |
4) | Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon | Yok |
5) | Mikroorganizmalarda Beslenme ve Gelişme Koşulları I | |
6) | Mikroorganizmalarda Beslenme ve Gelişme Koşulları II | |
7) | Vize | |
8) | Mikroorganizmalarda Çoğalma ve Gelişmenin Kontrol Altına Alınması | |
9) | Virüslerin Yapısı ve Genel Özellikleri | |
10) | Mantarların Yapısı ve Genel Özellikleri | |
11) | Parazit Yapısı ve Genel Özellikleri | Yok |
12) | Antibiyotikler ve Mikroorganizmalar Üzerine Etkileri | Yok |
13) | Mikrobiyal Genetiğe Giriş | Yok |
14) | İmmünoloji ve Normal Flora | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Dr.Öğr.Üyesi Derya Doğanay, Ecz.Müzeyyen Aydın, Pratik Mikrobiyoloji Ve Uygulamaları, İstanbul Tıp Kitapevleri, 2023. 2. Lippincott Illustrated Reviews, Mikrobiyoloji, William A. Strohl, Harriet Rouse, Bruce D. Fisher, Richard A, Harvey, Pamela C. Champe (eds), çeviri editörü: Özdem Anğ, Nobel Kitabevi, 2017. 3. Doç.Dr. Mustafa Altındiş, Hemşireler İçin Mikrobiyoloji, Nobel Tip Kitabevi, 2009. 4. Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. Medical microbiology. 6th ed. Philadelphia: Mosby/Elsevier; 2009 5. Özgüven T. Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmünoloji. Güneş Tıp Kitabevi, 2008. 6. Çotuk, A. Genel Mikrobiyoloji Laboratuvar Yöntemleri. Nobel Tıp Kitabevleri. 2003. 7. Ders Notları. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Dr.Öğr.Üyesi Derya Doğanay, Ecz.Müzeyyen Aydın, Pratik Mikrobiyoloji Ve Uygulamaları, İstanbul Tıp Kitapevleri, 2023. 2. Lippincott Illustrated Reviews, Mikrobiyoloji, William A. Strohl, Harriet Rouse, Bruce D. Fisher, Richard A, Harvey, Pamela C. Champe (eds), çeviri editörü: Özdem Anğ, Nobel Kitabevi, 2017. 3. Doç.Dr. Mustafa Altındiş, Hemşireler İçin Mikrobiyoloji, Nobel Tip Kitabevi, 2009. 4. Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. Medical microbiology. 6th ed. Philadelphia: Mosby/Elsevier; 2009 5. Özgüven T. Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmünoloji. Güneş Tıp Kitabevi, 2008. 6. Çotuk, A. Genel Mikrobiyoloji Laboratuvar Yöntemleri. Nobel Tıp Kitabevleri. 2003. 7. Ders Notları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ödev | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 1 | 13 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 5 | 55 |
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Küçük Sınavlar | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi laboratuara özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilmek | 3 |
2) | Tıbbi laboratuarın her alanındaki testleri ilgili testlerin analizlerini yapabilecek bilgiye sahip olmak | 4 |
3) | İnsan vücudunun metabolizması ve çalışma prensibi hakkında hakkında bilgi sahibi olmak ve tıbbi laboratuarın her alanındaki testler ve sonuçları ile metabolizma arasındaki ilişkiyi kurabilecek bilgiyi ve düşünsel yapıyı kazanmak | 4 |
4) | Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapabilmek ve sonrasında dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme | 1 |
5) | Testlerin uygulaması sırasında oluşan hataları ayıklamak ve oluşan sorunları giderebilmek | 1 |
6) | Mesleki yetki ve sorumluluklarına sahip olmak | 1 |
7) | Mesleki etik kurallar çerçevesinde laboratuar çalışmalarını düzgün ve uygun şekilde yapabilmek | 1 |
8) | Tarihi ve sosyal değerlere saygılı, sağlık hizmetlerinin uygun şekilde yürütülebilmesi açısından sağlık personeli ve hasta ile etkili iletişimi kurabilen, gerektiğinde sağlık personeli ile takım çalışmasını yapabilen sorumluluk bilincine sahip olabilmek | 1 |
9) | Hayat boyu yeni bilgilere ve değişimlere açık bir birey olabilme ve ülke ve dünyada değişen teknolojik gelişmelere ayak uydurabilme kabiliyetinin gelişmesi | 1 |