Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Davranış Bilimlerinin Tarihi Gelişimi Ve Kullanıldığı Bazı Alanlar
|
|
2) |
Davranış Bilimlerinde Metod
|
|
3) |
Davranış Düzlemi Statü ve Rol Davranışları
|
|
4) |
Sosyal Kurumların İnsan Davranışlarındaki Yeri Ve Önemi
|
|
5) |
Kişilik ve Davranış
|
|
6) |
6) Savunma Mekanizmaları Ve Normal Dışı Davranışlar (Savunma mekanizmaları, Nevrotik davranışlar)
|
|
7) |
7) Savunma Mekanizmaları Ve Normal Dışı Davranışlar (Psikozlar, psikosomatik rahatsızlıklar)
|
|
8) |
Kişilik Teorileri Ve Tipleri
|
|
9) |
Bilinç Altı Kişilik Özelliklerinin Davranışsal Yönleri Ve Kişiliğin Değerlendirilmesi
|
|
10) |
İnsan Davranışlarının Motivasyonu ( Motivasyonun tanımı ve anlamı, Motivasyonun benzer kavramlarla ilişkileri)
|
|
11) |
Motivasyon ve amaçlar, Motivasyon ve verimlilik-etkinlik
|
|
12) |
Motivasyon ve iş tatmini, Motivasyon ve moral
|
|
13) |
Motivasyon ve iş başarısı
|
|
14) |
Genel Tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
2 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
1 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
1 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
1 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
3 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
5 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
4 |