MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DYZ2014 | Biyoloji | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DİLEK ELMA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Diyaliz Merkezleri |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, davranış bilimlerinin tarihsel gelişimi, metod ve yöntemleri, savunma mekanizmaları ve normal dışı davranışlar, kişilik teorileri ve tipleri, insan davranışlarının motivasyonu gibi bilgileri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Davranış bilimlerinin tarihi gelişimini ifade eder. 2- Davranış bilimlerinde metod ve yöntemleri açıklar. 3- Sosyal kurumların insan davranışlarındaki yeri ve önemini belirtir. |
Bu ders; davranış bilimlerinin tarihi gelişimi ve kullanıldığı bazı alanlar, davranış bilimlerinde metod, davranış düzlemi statü ve rol davranışları,sosyal kurumların insan davranışlarındaki yeri ve önemi, kişilik ve davranış, savunma mekanizmaları ve normal dışı davranışlar, kişilik teorileri ve tipleri, bilinç altı kişilik özelliklerinin davranışsal yönleri ve kişiliğin değerlendirilmesi, insan davranışlarının motivasyonu gibi konuları içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Davranış Bilimlerinin Tarihi Gelişimi Ve Kullanıldığı Bazı Alanlar | |
2) | Davranış Bilimlerinde Metod | |
3) | Davranış Düzlemi Statü ve Rol Davranışları | |
4) | Sosyal Kurumların İnsan Davranışlarındaki Yeri Ve Önemi | |
5) | Kişilik ve Davranış | |
6) | 6) Savunma Mekanizmaları Ve Normal Dışı Davranışlar (Savunma mekanizmaları, Nevrotik davranışlar) | |
7) | 7) Savunma Mekanizmaları Ve Normal Dışı Davranışlar (Psikozlar, psikosomatik rahatsızlıklar) | |
8) | Kişilik Teorileri Ve Tipleri | |
9) | Bilinç Altı Kişilik Özelliklerinin Davranışsal Yönleri Ve Kişiliğin Değerlendirilmesi | |
10) | İnsan Davranışlarının Motivasyonu ( Motivasyonun tanımı ve anlamı, Motivasyonun benzer kavramlarla ilişkileri) | |
11) | Motivasyon ve amaçlar, Motivasyon ve verimlilik-etkinlik | |
12) | Motivasyon ve iş tatmini, Motivasyon ve moral | |
13) | Motivasyon ve iş başarısı | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Arkonaç, S., Sosyal Psikoloji, Alfa Yayınevi, İstanbul Psikoloji, 1998 2- Anadolu Üniversitesi Yayınları, Davranış Bilimlerine Giriş, 2006. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 3 |
2) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 4 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 3 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 4 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 4 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 4 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 4 |