MEKATRONİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DYZ2012 Diyaliz Hastalıklarında Ruh Sağlığı ve Sorunları Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Diyaliz Merkezleri
Dersin Amacı: Bu ders; ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlara, temel ruh sağlığı sorunlarına, kronik hastalıkların ruh sağlığı üzerine etkilerine, akut - kronik böbrek yetmezliğinde ve diyaliz sürecinde görülen ruhsal sorunlara ilişkin bilgi vermeyi amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1- Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları açıklar.
2- Hemodiyaliz hastalarında kayıp ve ölüme ilişkin düşünceleri ifade eder.
3- Krizi tanımlar ve krize müdahale yöntemlerini bilir.

Dersin İçeriği

Bu ders; ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar, kronik hastalık ve aile, diyaliz hastalarında ölüme ilişkin düşünceler, kriz ve krize müdahale, anksiyete bozuklukları ve depresyon, hemodiyaliz hastasının sosyal yaşamının düzenlenmesiyle ilgili genel ilkeler, evde bakım ve baş etmeler gibi konuları içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ruh Sağlığı İle İlgili Temel Kavramlar
2) Sağlık, Hastalık, Ruh Sağlığı, Beden İmgesi, Umut-Uyum, Kendini Tanıma, Davranış , Tutum, Kişilik Gelişimi ve Kişilik Bozuklukları
3) Kültür ve Psikiyatri
4) Kronik Hastalık Ve Aile, Hemodiyaliz Hastalarında Kayıp Ve Ölüme İlişkin Düşünceler
5) Kriz Ve Krize Müdahale
6) Organ Bağışı Ve Psiko-Sosyal Yaklaşımlar
7) Bireysel, Aile, Toplumsal, Diyaliz Hastalarında Görülen Ruhsal Sorunlar
8) Genel Belirtiler, Psikosomatik Hastalıklar
9) Anksiyete Bozuklukları, Depresyon
10) Suicidal Girişimler
11) Cinsel Problemler
12) Hemodiyaliz Hastasının Sosyal Yaşamının Düzenlenmesiyle İlgili Genel İlkeler
13) Evde Bakım, Başetmeler
14) Sosyal Destek, Çalışma Yaşantısı, Bağlı Olduğu Örgütler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly distributed by the course lecturer.
Diğer Kaynaklar: 1- Linda M. Gorman; Donna F. Sultan (2007) Psychosocial Nursing for General Patient Care.Edition: 3. Publisher: F.A. Davis
2- Patricia D. Barry (1996) Psychosocial Nursing: Care of Physically Ill Patients and Their Families. Edition: Third. Publisher: Lippincott Williams & Wilkins.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak.
2) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak,
3) İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak,
4) İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek,
5) Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek,
6) Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak,
7) Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek,
8) Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek,
9) Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek.
10) Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek,
11) Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak.
12) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek,