REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DYZ2012 Diyaliz Hastalıklarında Ruh Sağlığı ve Sorunları Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Diyaliz Merkezleri
Dersin Amacı: Bu ders; ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlara, temel ruh sağlığı sorunlarına, kronik hastalıkların ruh sağlığı üzerine etkilerine, akut - kronik böbrek yetmezliğinde ve diyaliz sürecinde görülen ruhsal sorunlara ilişkin bilgi vermeyi amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1- Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları açıklar.
2- Hemodiyaliz hastalarında kayıp ve ölüme ilişkin düşünceleri ifade eder.
3- Krizi tanımlar ve krize müdahale yöntemlerini bilir.

Dersin İçeriği

Bu ders; ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar, kronik hastalık ve aile, diyaliz hastalarında ölüme ilişkin düşünceler, kriz ve krize müdahale, anksiyete bozuklukları ve depresyon, hemodiyaliz hastasının sosyal yaşamının düzenlenmesiyle ilgili genel ilkeler, evde bakım ve baş etmeler gibi konuları içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ruh Sağlığı İle İlgili Temel Kavramlar
2) Sağlık, Hastalık, Ruh Sağlığı, Beden İmgesi, Umut-Uyum, Kendini Tanıma, Davranış , Tutum, Kişilik Gelişimi ve Kişilik Bozuklukları
3) Kültür ve Psikiyatri
4) Kronik Hastalık Ve Aile, Hemodiyaliz Hastalarında Kayıp Ve Ölüme İlişkin Düşünceler
5) Kriz Ve Krize Müdahale
6) Organ Bağışı Ve Psiko-Sosyal Yaklaşımlar
7) Bireysel, Aile, Toplumsal, Diyaliz Hastalarında Görülen Ruhsal Sorunlar
8) Genel Belirtiler, Psikosomatik Hastalıklar
9) Anksiyete Bozuklukları, Depresyon
10) Suicidal Girişimler
11) Cinsel Problemler
12) Hemodiyaliz Hastasının Sosyal Yaşamının Düzenlenmesiyle İlgili Genel İlkeler
13) Evde Bakım, Başetmeler
14) Sosyal Destek, Çalışma Yaşantısı, Bağlı Olduğu Örgütler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly distributed by the course lecturer.
Diğer Kaynaklar: 1- Linda M. Gorman; Donna F. Sultan (2007) Psychosocial Nursing for General Patient Care.Edition: 3. Publisher: F.A. Davis
2- Patricia D. Barry (1996) Psychosocial Nursing: Care of Physically Ill Patients and Their Families. Edition: Third. Publisher: Lippincott Williams & Wilkins.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2