LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DYZ2011 | Davranış Bilimleri | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi İLKAY TURAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Diyaliz Merkezleri |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, psikoloji, öğrenme türleri, Hatırlama ve unutma, Davranışın gelişimi, Algı ve algıyı etkileyen olaylar, Gelişim dönemleri, Kişilik ve kişilik kuramları, Başa çıkma davranışı ve kullanımı, Güdüleme, Psikolojik testler, Davranış bozuklukları ve tedavisi, Sosyal psikoloji, Grup kavramı gibi konular hakkında bilgilendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Psikoloji kavramını bilimsel olarak tanımlar. 2- Öğrenme türlerini sıralar. 3- Hatırlama ve unutma kavramlarını açıklar. 4- Davranışın gelişimini kendi sözleriyle anlatır. |
Bu ders; Psikoloji kavramı, öğrenme türleri, hatırlama ve unutma, davranışın gelişimi, algı ve algıyı etkileyen olaylar, davranış bozuklukları, kişilik ve kişilik kuramları gibi konuları içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psikoloji | |
2) | Öğrenme türleri | |
3) | Hatırlama ve unutma | |
4) | Davranışın gelişimi | |
5) | Algı ve algıyı etkileyen olaylar | |
6) | Gelişim dönemleri | |
7) | Kişilik ve kişilik kuramları | |
8) | Başa çıkma davranışı ve kullanımı | |
9) | Güdüleme | |
10) | Psikolojik testler | |
11) | Davranış bozuklukları ve tedavisi | |
12) | Sosyal psikoloji | |
13) | Grup kavramı | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Arkonaç, S., Sosyal Psikoloji, Alfa Yayınevi, İstanbul Psikoloji, 1998 2- Anadolu Üniversitesi Yayınları, Davranış Bilimlerine Giriş, 2006. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayırt edebilme ve süreçlerin lojistik yönetiminde verimlilik artışındaki önemini kavramak. | |
4) | Lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 2 |
5) | Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin ve tabii ki İnternet'in iş hayatında ve Lojistik Yönetimindeki önemini kavramak ve etkin olarak kullanabilmek. | |
6) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
7) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
8) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
9) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
10) | Küreselleşmenin gereksinimlerini ve önemli sorunlarını kavramak | |
11) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
13) | Liderlik vasıflarına sahip olmak bunun yanında takım üyesi olmayı da başarmak | |
14) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |