Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders izlencesinin tanıtılması-Beslenmeye Giriş |
|
2) |
Sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri
|
Yok |
3) |
Karbonhidratlar, posanın önemi |
Yok |
4) |
Lipitler, Kalp-Damar Hastalığındaki önemi
|
Yok |
5) |
Proteinler, Protein enerji malnütrisyonu
|
Yok |
6) |
Mineraller |
Yok |
7) |
Vitaminler |
Yok |
8) |
Besin Grupları
|
Yok |
9) |
Obezite ve antropometrik ölçümler |
Yok |
10) |
Özel Durumlarda Beslenme-1 (Gebelik-Emzirme)
|
Yok |
11) |
Özel Durumlarda Beslenme-2 (Çocukluk dönemlerine göre beslenme) |
Yok |
12) |
Özel Durumlarda Beslenme-3 (Yetişkin ve Yaşlı Beslenmesi) |
Yok |
13) |
Sıvı Dengesi |
Yok |
14) |
Böbrek yetmezliğinde beslenme |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
3 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
5 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
5 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
5 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
5 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
5 |