REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DYZ2005 Hasta Bakım İlkeleri Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. GAZİ KARAKURT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Diyaliz merkezleri
Dersin Amacı: Dersin amacı; öğrencilere sağlık, hastalık hakkında temel kavramları öğretmeyi ve hastalıklarda bakımı kavratmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1) Sağlık ve hastalık kavramlarını bilir.
2) Diyaliz hastalarındaki hayati belirtileri tanımlar.
3) Diyaliz hastalarının ateş, nabız, T.A. değerlerini ölçer ve soğuk-sıcak uygulamalarda bulunur.

Dersin İçeriği

Bu ders; insan ve temel gereksinimleri, sağlık ve hastalık kavramları, sağlık ekibi, güvenli hastane ortamı, hayati belirtiler, ateş-Nb-T.A, solunum ölçülmesi, kaydedilmesi, sıcak soğuk uygulamalar, hastane enfeksiyonları, izolasyon, asepsi, antisebsi, sterilizasyon, dezenfeksiyon, bireysel hijyen, bakım, saç-yüz bakımı, ağız bakımı, yatakbaşı hasta bakımı, sabah tuvaleti, uygulama ANTA alma, yatak istirahati, yarar ve zararları, dekubitüs oluşumu ve tedavisi, uygulama yatak yapımı, masajlar, hastanın yatak içinde döndürülmesi ve kullanılan pozisyonları, beslenme gereksiniminin karşılanması, hastanın oral ve gavajla beslenmesi, mide entübasyonu, ilaç uygulama yöntemleri, sondalar, lavmanlar ve ölümü yaklaşan hasta bakımına dair bilgiler içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnsan ve temel gereksinimler, Sağlık ve hastalık kavramları
2) İletişim ve iletişim ilkeleri, Sağlık ekibi, güvenli hastane ortamı
3) Hayati Belirtiler, Ateş-Nb-T.A.-Solunum Ölçülmesi Kaydedilmesi,
4) Hastane Enfeksiyonları, İzolasyon – Asepsi – Antisebsi – Sterilizasyon - Dezenfeksiyon
5) Bireysel Hijyen-Bakım, Deri ve Derinin Görevleri -Saç,Yüz, Ağız bakımı -Yatakbaşı Hasta Bakımı – Sabah Tuvaleti
6) Uygulama ANTA Alma, Steril Bohca Açma - Eldiven Giyme, Steril Forseps Kullanma
7) Yatak İstirahati, Yarar ve Zararları, Masaj Ve Uygulamalar - Dekubitüs Oluşumu ve Tedavisi
8) Uygulama Yatak Yapımı, Masajlar, Hastanın Yatak İçinde Döndürülmesi, Kullanılan Pozisyonları
9) Hastanın Beslenme Gereksiniminin Karşılanması, Hastanın Oral Yol Ve Gavajla Beslenmesi, Mide Entübasyonu, Boşaltım Sistemi ve Boşaltım Sistemi ve Sorunları Kullanımı, Sondalar, Lavmanlar
10) İlaç Uygulama Yöntemleri, Oral İlaçlar Ve Şekilleri, İlaç Hazırlama Parenteral İlaç Uygulaması, Uygulanan Bölgeler
11) 11) İntravenöz Sıvı Tedavisi Kullanılan Solüsyon Ve Malzemeler, IV.Sıvı Tablosu Komplikasyonları
12) Solunum Sistemi Fizyolojisi, Uyku Ve Dinlenmenin Sağlanması
13) Üriner Sistem Ve Uygulamaları Kullanılan Sonda ve Kateterleri
14) Ölümü Yaklaşan Hasta Bakımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly distributed by the course lecturer.
Diğer Kaynaklar: AŞTI, Prof. Dr. Türkinaz Atabek, Babadağ, K., (2013) Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, İstanbul Medikal Yayıncılık.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2