SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DYZ2005 | Hasta Bakım İlkeleri | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. GAZİ KARAKURT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Diyaliz merkezleri |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; öğrencilere sağlık, hastalık hakkında temel kavramları öğretmeyi ve hastalıklarda bakımı kavratmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Sağlık ve hastalık kavramlarını bilir. 2) Diyaliz hastalarındaki hayati belirtileri tanımlar. 3) Diyaliz hastalarının ateş, nabız, T.A. değerlerini ölçer ve soğuk-sıcak uygulamalarda bulunur. |
Bu ders; insan ve temel gereksinimleri, sağlık ve hastalık kavramları, sağlık ekibi, güvenli hastane ortamı, hayati belirtiler, ateş-Nb-T.A, solunum ölçülmesi, kaydedilmesi, sıcak soğuk uygulamalar, hastane enfeksiyonları, izolasyon, asepsi, antisebsi, sterilizasyon, dezenfeksiyon, bireysel hijyen, bakım, saç-yüz bakımı, ağız bakımı, yatakbaşı hasta bakımı, sabah tuvaleti, uygulama ANTA alma, yatak istirahati, yarar ve zararları, dekubitüs oluşumu ve tedavisi, uygulama yatak yapımı, masajlar, hastanın yatak içinde döndürülmesi ve kullanılan pozisyonları, beslenme gereksiniminin karşılanması, hastanın oral ve gavajla beslenmesi, mide entübasyonu, ilaç uygulama yöntemleri, sondalar, lavmanlar ve ölümü yaklaşan hasta bakımına dair bilgiler içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan ve temel gereksinimler, Sağlık ve hastalık kavramları | |
2) | İletişim ve iletişim ilkeleri, Sağlık ekibi, güvenli hastane ortamı | |
3) | Hayati Belirtiler, Ateş-Nb-T.A.-Solunum Ölçülmesi Kaydedilmesi, | |
4) | Hastane Enfeksiyonları, İzolasyon – Asepsi – Antisebsi – Sterilizasyon - Dezenfeksiyon | |
5) | Bireysel Hijyen-Bakım, Deri ve Derinin Görevleri -Saç,Yüz, Ağız bakımı -Yatakbaşı Hasta Bakımı – Sabah Tuvaleti | |
6) | Uygulama ANTA Alma, Steril Bohca Açma - Eldiven Giyme, Steril Forseps Kullanma | |
7) | Yatak İstirahati, Yarar ve Zararları, Masaj Ve Uygulamalar - Dekubitüs Oluşumu ve Tedavisi | |
8) | Uygulama Yatak Yapımı, Masajlar, Hastanın Yatak İçinde Döndürülmesi, Kullanılan Pozisyonları | |
9) | Hastanın Beslenme Gereksiniminin Karşılanması, Hastanın Oral Yol Ve Gavajla Beslenmesi, Mide Entübasyonu, Boşaltım Sistemi ve Boşaltım Sistemi ve Sorunları Kullanımı, Sondalar, Lavmanlar | |
10) | İlaç Uygulama Yöntemleri, Oral İlaçlar Ve Şekilleri, İlaç Hazırlama Parenteral İlaç Uygulaması, Uygulanan Bölgeler | |
11) | 11) İntravenöz Sıvı Tedavisi Kullanılan Solüsyon Ve Malzemeler, IV.Sıvı Tablosu Komplikasyonları | |
12) | Solunum Sistemi Fizyolojisi, Uyku Ve Dinlenmenin Sağlanması | |
13) | Üriner Sistem Ve Uygulamaları Kullanılan Sonda ve Kateterleri | |
14) | Ölümü Yaklaşan Hasta Bakımı |
Ders Notları / Kitaplar: | Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | AŞTI, Prof. Dr. Türkinaz Atabek, Babadağ, K., (2013) Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, İstanbul Medikal Yayıncılık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |