TEKSTİL VE MODA TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DYZ1004 Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Yöntemleri Bahar 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MELİS HAYDARPAŞA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Diyaliz merkezleri
Dersin Amacı: Öğrencilerin sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramları arasındaki farkı, sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamalarını, sterilizasyon yöntemlerini anlamalarını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1) Sterilizasyonu tanımlar.
2) Dezenfeksiyonu açıklar.

Dersin İçeriği

Bu ders; sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramları, fiziksel sterilizasyon yöntemleri, ısı ile sterilizasyon, nemli ısı ile sterilizasyon, kuru ısı ile sterilizasyon, filtrasyonla ve radyasyonla sterilizasyon, kimyasal sterilizasyon yöntemleri, dezenfeksiyon işlemi ve dezenfektanlara ait bilgiler içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramları
2) Hastane enfeksiyonları
3) Merkezi sterilizasyon ünitesi
4) Sterilizasyon uygulamaları-1
5) Sterilizasyon uygulamaları-2
6) Sterilizasyon uygulamaları-3
7) Steril Malzemenin Paketlenmesi
8) Radyasyonla sterilizasyon
9) Sterilizasyon Uygulamaları
10) Dezenfeksiyon Uygulamaları-1
11) Dezenfeksiyon Uygulamaları-2
12) Dezenfektanlar
13) Çevre ve çalışan sağlığı
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları, video ve online makale ve rehberler
Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Rehberi
Link: https://www.das.org.tr/kitaplar/DASRehber2019V10.pdf
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 1 3 3
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanatsal yaratım ve temel tasarım prensiplerini kavrar ve kurguladığı sanat ve tasarım nesnelerini bu çerçevede uygular.
2) Tekstil ve moda tasarım süreçleri için gerekli çok yönlü araştırmayı yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
3) Farklı tarihsel dönemlere ve kültürlere ait ögeleri amacına uygun şekilde kullanarak özgün ve uygulanabilir kumaş, giysi ve desen tasarımları yapar.
4) Tekstil ham madde ve malzemelerini tanır.
5) Giysi ve kumaş yüzeyi tasarımı sürecinde bilgisayar programlarını etkin kullanır.
6) Giysi tasarımlarının uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki teknik bilgiye sahip olur; bu bağlamda teknolojik araç ve gereçleri tanır ve kullanır.
7) Tekstil ve giysi tasarım-üretim-sunum süreçlerinde disiplinler arası etkileşim ve iletişimin önemini kavrar ve bunu süreçlere yansıtır.
8) Mesleki uygulamalarda programlı ve disiplinli çalışır.
9) Üretkenliğinin, yaratıcılığının ve mesleki yeterliliklerinin devamı için yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini fark eder.
10) Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular; ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
11) Tekstil ve moda tasarımı alanında etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
12) Her alandan güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini tekstil ve giysi tasarımı içerikli mesleki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarına yansıtır; bu konuların toplumsal ve evrensel boyuttaki etkilerini kavrar.
13) Sosyal adalet, çevre bilinci, kalite kültürü, kültürel değerlerin korunması konularında yeterli bilince sahip olur.