SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DYZ1004 | Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Yöntemleri | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SERHAT CAN Dr. Öğr. Üyesi EZGİ YÜCEER ÇETİNER Öğ.Gör. AYŞE CEYLAN İLHAN Dr. Öğr. Üyesi HÜSEYİN EMİR YÜZBAŞIOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Diyaliz merkezleri |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramları arasındaki farkı, sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamalarını, sterilizasyon yöntemlerini anlamalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Sterilizasyonu tanımlar. 2) Dezenfeksiyonu açıklar. |
Bu ders; sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramları, fiziksel sterilizasyon yöntemleri, ısı ile sterilizasyon, nemli ısı ile sterilizasyon, kuru ısı ile sterilizasyon, filtrasyonla ve radyasyonla sterilizasyon, kimyasal sterilizasyon yöntemleri, dezenfeksiyon işlemi ve dezenfektanlara ait bilgiler içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramları | |
2) | Hastane enfeksiyonları | |
3) | Merkezi sterilizasyon ünitesi | |
4) | Sterilizasyon uygulamaları-1 | |
5) | Sterilizasyon uygulamaları-2 | |
6) | Sterilizasyon uygulamaları-3 | |
7) | Steril Malzemenin Paketlenmesi | |
8) | Radyasyonla sterilizasyon | |
9) | Sterilizasyon Uygulamaları | |
10) | Dezenfeksiyon Uygulamaları-1 | |
11) | Dezenfeksiyon Uygulamaları-2 | |
12) | Dezenfektanlar | |
13) | Çevre ve çalışan sağlığı | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları, video ve online makale ve rehberler Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Rehberi Link: https://www.das.org.tr/kitaplar/DASRehber2019V10.pdf |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |