AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ANZ2012 Biyoistatistik Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Neslihan Bektaş
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Anestezi Merkezi
Dersin Amacı: Meslek hayatında gerekli olacak biyoistatistik bilgisini öğrenciye kazandırmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sağlık hizmetlerinde istatistik kullanımını tartışabilecektir.
2. Biyoistatistiğin temel kavramlarını tartışabilecektir..
3. Tıbbi dokümantasyon hizmetlerinde istatistik kullanımını tartışabilecektir.

Dersin İçeriği

Sağlık Hizmetleri ve Biyoistatistik-I,
Sağlık Hizmetleri ve Biyoistatistik-II.
Temel istatistiksel Kavramlar, Verilerin Sınıflandırılması, Frekans Tabloları,
Araştırma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık Hizmetleri ve Biyoistatistik-I Yok
2) Sağlık Hizmetleri ve Biyoistatistik-II Yok
3) Temel istatistiksel Kavramlar, Verilerin Sınıflandırılması, Frekans Tabloları, Araştırma Yok
4) Excel’e Giriş. Yok
5) Frekans Dağılımlarını Tanımlayıcı Ölçütler-I. Yok
6) Frekans Dağılımlarını Tanımlayıcı Ölçüler-II Yok
7) Excel Uygulaması Yok
8) Tablo ve Grafik Yapımı Yok
9) Tablo ve Grafik Yapımı Yok
10) Excel Uygulaması. Yok
11) Excel Uygulaması Yok
12) Excel Uygulaması Yok
13) Sağlık İstatistikleri Yok
14) Sağlık İstatistikleri Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tıpta İstatistik Yöntem ve Uygulamaları, Yaşar Heperkan.
Biyoistatistik, Kadir Sümbüloğlu, Vildan Sümbüloğlu.
Sağlık Alanına Özel İstatistikler Yöntemler, Kadir Sümbüloğlu.
Diğer Kaynaklar: Bilgisayar (Excel) destekli Uygulamalı İstatistik, Mustafa Akkurt.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 2 30
Ödevler 2 4 8
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 68

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş;
2) ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş;
3) ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; 4
4) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; 4
5) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; 4
6) ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; 3
7) ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; 3
8) ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; 3
9) ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. 4