Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
The rise of dialectic image and the age of photography |
- |
2) |
Sinemanın uluslararası alanda popülerleşmesi |
Lumieres Kardeşlerin Belgeselleri ve E. S. Porter ın Büyük Tren Soygunu İzlenecektir |
3) |
D.W. Griffith ve anlatı formunun gelişimi
|
Bir Ulusun Doğuşu izlenecektir |
4) |
Sovyet sessiz filmleri ve montaj teorisi |
Potemkin Zırhlısı izlenecektir |
5) |
Weimar Dönemi Alman Sineması ve 1930'larda Avrupa
number of related creative movements beginning in Germany before the First World War that reached a peak in Berlin, during the 1920s. |
Doktor Caligari'nin Muayenehanesi izlenecektir |
6) |
Fransız Şiirsel Gerçekçiliği ve II. Dünya Savaşı öncesi Avrupa Sineması |
Atalante izlenecektir |
7) |
Amerikan Stüdyo sistemi ve Hollywood türleri |
Arka Pencere izlenecektir |
8) |
Hollywood filmlerinin Avrupayı işgal etmesi
italyan yeni gerçekçiliği |
Ayakkabı boyacıları izlenecektir |
9) |
Fransız yeni dalga akımı ve anlatısı |
Serseri aşıklar izlenecektir |
10) |
İngiliz Özgür Sineması-İngiltere'de Yeni Sinema
|
“Saturday Night Sunday Morning” izlenecektir |
11) |
Avrupa Rönesansı Yeni Alman Sineması |
Berlin Üzerinde Gökyüzü izlenecektir |
12) |
Yeni Hollywood 1965... |
Bonnie ve Clyde izlenecektir |
13) |
3. Dünya Sineması |
Kurz ve Schmerzlos izlenecektir |
14) |
Uzak Doğu Sineması |
Kaplan ve Ejderha izlenecektir |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
5 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
5 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
5 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
5 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
5 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
2 |
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
2 |
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
2 |
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
2 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |