TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ANZ2009 | Toksikoloji | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Neslihan Bektaş |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Anestezi Merkezleri |
Dersin Amacı: | Bilim ve teknolojinin süratli gelişmesi sonucu canlı topluluklarının zehirli maddelerle karşılaşma riski, zehirlenmeler ve buna bağlı hastalıkların oluşumu hakkında bilgi vermek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Toksikolojinin tarihi, gelişmesi,prensipleri hakkında detaylı bilgi sahibi olur, 2. Zehirlenme tipleri, zehirlenmenin etkileri hakkında detaylı bilgi sahibi olur, 3. Zehirlenme ve zehirlilik denemeleri hakkında detaylı bilgi sahibi olur, 4. Zehirlerin toksikokinetiği hakkında detaylı bilgi sahibi olur, 5. Bakteriyel toksinler, hayvansal toksinler, mikotoksinler ve pestisidler hakkında bilgi sahibi olur. |
Toksikolojinin tanımı ve önemi, Zehir ve zehirlenme kavramı, Zehirlerin giriş yolları, etki mekanizması, Pestisitler,Zehirli gazlar ve buharlar, Organik çözücüler,Metalik zehirler, Radyasyon ve radyoizotoplar, Mikotoksinler,Gıda zehirlenmeleri, Bakteri toksinleri,Bitkisel zehirler ve hayvansal zehirler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Toksikolojiye Giriş, Toksikoloji Hakkında Genel Bilgi | Yok |
2) | Toksikolojinin Tanımı ve Sınıflandırılması | Yok |
3) | Toksikasyon | Yok |
4) | Toksinlerin Etki Mekanizmaları I | Yok |
5) | Toksinlerin Etki Mekanizmaları II | Yok |
6) | Toksisite Testleri | Yok |
7) | Toksik Maddelerin Gıda Kaynakları I | Yok |
8) | Toksik Maddelerin Gıda Kaynakları II | Yok |
9) | Kontaminantlar I | Yok |
10) | Kontaminantlar II | Yok |
11) | Gıda Katkı Maddeleri I | Yok |
12) | Gıda Katkı Maddeleri II | Yok |
13) | Gıdalardaki Kimyasal Koruyucular I | Yok |
14) | Gıdalardaki Kimyasal Koruyucular II | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Altuğ, Tomris, 2003. Introduction to Toxicology and Food, CRC Press, New York, USA. |
Diğer Kaynaklar: | Vural N, Toksikoloji, Ankara Ü. Eczacılık Fak. Yay. No: 73, Ankara, 2005, 659 s. Şanlı Y, Veteriner Klinik Toksikoloji, Medipres, Ankara, 2002, 808 s |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Görüntüleme Teknikleri programı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | 1 |
2) | Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. | 1 |
3) | Radyoloji, radyoterapi ve nükleer tıp alanlarında kullandığı cihaz ve ekipmanların kontrol ve bakımını yapabilme veya gerektiği durumlarda (arıza, periyodik medikal bakım, vb.) yaptırabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 |
4) | Radyasyon güvenliğini ve radyasyondan korunmayı bilir, koruyucu önlemlerle kendisini, hastaları ve toplumu radyasyondan korur. | 1 |
5) | Mesleki bilgi ve becerisini artırmak ve gelişimini sağlamak için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. | 1 |
6) | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | 1 |