REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ANZ2009 Toksikoloji Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Neslihan Bektaş
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. FIRAT KARA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Anestezi Merkezleri
Dersin Amacı: Bilim ve teknolojinin süratli gelişmesi sonucu canlı topluluklarının zehirli maddelerle karşılaşma riski, zehirlenmeler ve buna bağlı hastalıkların oluşumu hakkında bilgi vermek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1. Toksikolojinin tarihi, gelişmesi,prensipleri hakkında detaylı bilgi sahibi olur,
2. Zehirlenme tipleri, zehirlenmenin etkileri hakkında detaylı bilgi sahibi olur,
3. Zehirlenme ve zehirlilik denemeleri hakkında detaylı bilgi sahibi olur,
4. Zehirlerin toksikokinetiği hakkında detaylı bilgi sahibi olur,
5. Bakteriyel toksinler, hayvansal toksinler, mikotoksinler ve pestisidler hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Toksikolojinin tanımı ve önemi, Zehir ve zehirlenme kavramı, Zehirlerin giriş yolları, etki mekanizması, Pestisitler,Zehirli gazlar ve buharlar, Organik çözücüler,Metalik zehirler, Radyasyon ve radyoizotoplar, Mikotoksinler,Gıda zehirlenmeleri, Bakteri toksinleri,Bitkisel zehirler ve hayvansal zehirler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Toksikolojiye Giriş, Toksikoloji Hakkında Genel Bilgi Yok
2) Toksikolojinin Tanımı ve Sınıflandırılması Yok
3) Toksikasyon Yok
4) Toksinlerin Etki Mekanizmaları I Yok
5) Toksinlerin Etki Mekanizmaları II Yok
6) Toksisite Testleri Yok
7) Toksik Maddelerin Gıda Kaynakları I Yok
8) Toksik Maddelerin Gıda Kaynakları II Yok
9) Kontaminantlar I Yok
10) Kontaminantlar II Yok
11) Gıda Katkı Maddeleri I Yok
12) Gıda Katkı Maddeleri II Yok
13) Gıdalardaki Kimyasal Koruyucular I Yok
14) Gıdalardaki Kimyasal Koruyucular II Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Altuğ, Tomris, 2003. Introduction to Toxicology and Food, CRC Press, New York, USA.
Diğer Kaynaklar: Vural N, Toksikoloji, Ankara Ü. Eczacılık Fak. Yay. No: 73, Ankara, 2005, 659 s.
Şanlı Y, Veteriner Klinik Toksikoloji, Medipres, Ankara, 2002, 808 s

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2