Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Toksikolojiye Giriş, Toksikoloji Hakkında Genel Bilgi |
Yok |
2) |
Toksikolojinin Tanımı ve Sınıflandırılması |
Yok |
3) |
Toksikasyon |
Yok |
4) |
Toksinlerin Etki Mekanizmaları I |
Yok |
5) |
Toksinlerin Etki Mekanizmaları II |
Yok |
6) |
Toksisite Testleri |
Yok |
7) |
Toksik Maddelerin Gıda Kaynakları I |
Yok |
8) |
Toksik Maddelerin Gıda Kaynakları II |
Yok |
9) |
Kontaminantlar I |
Yok |
10) |
Kontaminantlar II |
Yok |
11) |
Gıda Katkı Maddeleri I |
Yok |
12) |
Gıda Katkı Maddeleri II |
Yok |
13) |
Gıdalardaki Kimyasal Koruyucular I |
Yok |
14) |
Gıdalardaki Kimyasal Koruyucular II |
Yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
Altuğ, Tomris, 2003. Introduction to Toxicology and Food, CRC Press, New York, USA. |
Diğer Kaynaklar: |
Vural N, Toksikoloji, Ankara Ü. Eczacılık Fak. Yay. No: 73, Ankara, 2005, 659 s.
Şanlı Y, Veteriner Klinik Toksikoloji, Medipres, Ankara, 2002, 808 s
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|