REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ANZ2008 Post Operatif Bakım Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Neslihan Bektaş
Dersi Veren(ler): Dr. Neslihan Bektaş
Opsiyonel Program Bileşenleri: Anestezi Merkezi
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere hastanın operasyon ve anestezi sonrası bakımı ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Hastanın operasyon sonrası bakımı ile ilgili bilgi sahibi olurlar.
2. Hastanın anestezi sonrası bakımı ile ilgili bilgi sahibi olurlar.
3. Postoperatif komplikasyonlar ile ilgili bilgi sahibi olurlar.

Dersin İçeriği

Bu ders hastanın operasyon sonrası, anestezi sonrası bakım ünitesine (PACU) transferi, bakım ünitesine kabulü, bakım ünitesinde yapılması gerekenler, çıkarılma kriterleri ve postoperatif komplikasyonlarla tedavileri içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) POST ANESTEZİ BAKIM ÜNİTESİNDE ROL VE SORUMLULUKLAR Yok
2) POST ANESTEZİ ÜNİTESİNE HASTANIN KABULÜ VE DERLENME SÜRECİ Yok
3) PACU'DAN YOĞUN BAKIM ÜNİTESİNE(ICU'YA) HASTANIN TRANSFERİ Yok
4) POST OPERATİF DÖNEMDE ENFEKSİYON KONTROLÜ Yok
5) POST OPERATİF DÖNEMDE BESLENME YÖNTEMLERİ Yok
6) POST OPERATİF DÖNEMDE HASTA MONİTÖRİZASYONU Yok
7) POST OPERATİF DÖNEMDE MEKANİK VENTİLASYON VE WEANİNG SÜRECİ Yok
8) POST OPERATİF DÖNEMDE SOLUNUM İLE İLİŞKİLİ KOMPLİKASYONLAR Yok
9) POST OPERATİF DÖNEMDE KAN GAZI KONTROLÜ Yok
10) POST OPERATİF DÖNEMDE KARDİYAK KOMPLİKASYONLAR Yok
11) POST OPERATİF DÖNEMDE BOŞALTIM İLE İLİŞKİLİ KOMPLİKASYONLAR Yok
12) POST OPERATİF DÖNEMDE AĞRI YÖNETİMİ Yok
13) BEYİN ÖLÜMÜ GERÇEKLEŞEN HASTANIN BAKIMI VE ORGAN TRANSPLANTASYONU Yok
14) POST OPERATİF DÖNEMDE YOĞUN BAKIMDAN KLİNİĞE HASTA TRANSFERİ Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir
Diğer Kaynaklar: İnternet kaynakları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2