ANESTEZİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ANZ1001 Temel Anestezi I Güz 2 0 2 3

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Neslihan Bektaş
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SENEM POLAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Anestezi Merkezi
Dersin Amacı: Öğrenciye; Ameliyathanede çeşitli durumlarda anestezi uygulama yöntemleri ile ilgili bilgi ve beceri kazandırılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kardiopulmoner resüsitasyon uygulayabilecekler,
2. Santral blok uygulamalarına yardımcı olabilecekler,
3. Periferik blok uygulamalarında yardımcı olabilecekler,
4. Monitörize hasta takibi yapabileceklerdir

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini kardiopulmoner resüsitasyon, santral blok uygulamaları, periferik blok uygulamaları ve monitörize hasta takibi konularına ilişkin bilgiler oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
1) Anesteziye giriş Yok
2) Anestezi Öncesi Değerlendirme ve Hazırlık Yok
3) Monitorizasyon Yok
4) Dolaşım Sistemi Özellikleri Yok
5) Solunum Sistemi Özellikleri Yok
6) Havayolu Açıklığının Sağlanma Yok
7) Alternatif Havayolu Yöntemleri Yok
8) ARA SINAV Yok
9) Genel anestezi Yok
10) Anemi durumlarında anestezi ve komplikasyonları Yok
11) Su elektrolit dengesi Yok
12) Karaciğer, genito - üriner girişimlerde anestezi Yok
13) Kalp, Akciğer ve böbrek hastalarında anestezi
14) Tüm konularda genel tekrar Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Weekly distributed by the course lecturer.

2- Süzen B. Sağlık Dili. 2. Baskı. Birol Basın Yayın Dağıtım ve Ticaret Ltd. Şti. 2003-2007. İstanbul, 2003.
Diğer Kaynaklar: 1-Mesut R. Tıbbi Terminoloji. Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. İstanbul, 2011
2- Aştı TA. Karadağ A. (2011) (Ed.) Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Nobel Tıp Kitabevi, Adana.
3- Sabuncu N, Ay F. (2010) (Ed). Klinik Beceriler, Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
4- Çiçek F, Şahin F. Sağlık Yüksekokullarına Yönelik Tıp Terimleri Sözlüğü. Adana Nobel Kitabevi. Adana, 2005.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 63

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme 4
2) Alan terminolojisini etkin kullanabilme 5
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme 2
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme 2
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme 2
6) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme 2
7) Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilme 1
8) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme 1
9) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme 3
10) Anestezi uygulaması öncesinde hastanın değerlendirilmesini ve hazırlanmasını sağlayabilme 4
11) Anestezi uygulaması öncesinde ameliyat odasında gerekli hazırlıkları yapabilme 4
12) Anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapabilme gerektiğinde müdahale edebilme 4
13) Cerrahi sonunda hastanın uyandırılması döneminde hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve hastanın odasına alınmasına kadar ki süreçte hasta güvenliğini sağlayabilme 4