OYUN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
OTA5202 Oyun Tasarımı Stüdyosu Bahar 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Bu modül, öğrencilere oyun tasarımına ve analizine odaklanarak oyunların kavramsal ve pratik temellerini tanıtır. Kapsanan temel konulardan bazıları oyunların biçimsel olasılıkları ve oyun tasarımındaki farklı yaklaşımları içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Oyunları ve oyun tasarımını tanımlamak ve analiz etmek için uygun terminolojiyi kullanabilecek,
Oyunların ve oynanışın temel kavramlarını ve yapılarını açıklamak, anlamak ve tartışabilecek,
Başarılı bir şekilde oyun fikirleri önermek ve prototipler geliştirebilecek,
Hedef kitleye uygun oyun ve pazar analizi yapabilecek,
Oyun tasarım projelerine eşlik eden tasarım sunumları oluşturabilecek ve bunları pratik uygulamalarda kullanabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Ekip çalışması, oyun testi, yineleme, prototipleme ve dokümantasyon gibi oyun tasarımının metodolojik ve pratik yönleri projeler aracılığıyla tanıtılmaktadır. Bu kavramlar ve yöntemler, dijital oyun tasarımı ve geliştirmede gelecekteki modüller için bir temel oluşturmaktadır. Dersin Öğretme Yöntemi: Ders Anlatımı, Grup Çalışması, Bireysel Çalışmalar, Okumalar, Tartışmalar, Projeler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Dersi
2) Oyun tasarımı nedir?
3) Oyunun Yapısı
4) Hedef Kitle Analizi
5) Çekirdek döngü ve karmaşıklık
6) Deneyim & Psikoloji
7) Vize Sınavı
8) Oyunda Akış
9) Randomizasyon, Seviye tasarımı ve Denge
10) Oyun Üretimi
11) Prototip ve Değerlendirme
12) Oyun Ekonomisi
13) İlk kullanıcı deneyimi ve analitik
14) Final Projesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Schell, J., 2019. The Art of Game Design: A Book of Lenses, Third Edition. A K Peters / CRC Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 8 96
Proje 1 6 6
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İyi bir tasarım üretim süreci hakimiyetine sahip olmak 5
2) Oyunların kültürel etkileri ve sosyal yansımaları hakkında bilgi sahibi olmak 3
3) Sektör ile akademinin bir arada kavranabilmesinin sağlanması 5
4) Küresel ölçekte oyun mecrasının, pazarlama amacıyla nasıl kullanıldığının anlaşılması (gelir modelleri) 4
5) Oyun tasarımı üretim süreçlerinde problem çözme ve çözüm yolları geliştirilmesi 5
6) Eleştirel bakış açısı kazanarak, oyunların değerlendirilmesi ve analizinin yapılması 5
7) Uygulamalı olarak proje ve ekip yönetiminin kavranması 5
8) Oyun tasarımının akademik anlamda incelenmesi ve genel anlamda oyun kültürünün sosyo-kültürel anlamda araştırılması 3
9) Oyun içerikli deneyim tasarımı, gündelik hayatta oyun kavramı ve oyunlaştırma alanlarına yönelik yeterlilik kazanımı 5
10) Disiplinlerarası yaklaşımla oyun tasarımının farklı kollarının ve üretim aşamalarının sorgulanması 4