OYUN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
OTA5202 | Oyun Tasarımı Stüdyosu | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersin Amacı: | Bu modül, öğrencilere oyun tasarımına ve analizine odaklanarak oyunların kavramsal ve pratik temellerini tanıtır. Kapsanan temel konulardan bazıları oyunların biçimsel olasılıkları ve oyun tasarımındaki farklı yaklaşımları içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Oyunları ve oyun tasarımını tanımlamak ve analiz etmek için uygun terminolojiyi kullanabilecek, Oyunların ve oynanışın temel kavramlarını ve yapılarını açıklamak, anlamak ve tartışabilecek, Başarılı bir şekilde oyun fikirleri önermek ve prototipler geliştirebilecek, Hedef kitleye uygun oyun ve pazar analizi yapabilecek, Oyun tasarım projelerine eşlik eden tasarım sunumları oluşturabilecek ve bunları pratik uygulamalarda kullanabileceklerdir. |
Ekip çalışması, oyun testi, yineleme, prototipleme ve dokümantasyon gibi oyun tasarımının metodolojik ve pratik yönleri projeler aracılığıyla tanıtılmaktadır. Bu kavramlar ve yöntemler, dijital oyun tasarımı ve geliştirmede gelecekteki modüller için bir temel oluşturmaktadır. Dersin Öğretme Yöntemi: Ders Anlatımı, Grup Çalışması, Bireysel Çalışmalar, Okumalar, Tartışmalar, Projeler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Dersi | |
2) | Oyun tasarımı nedir? | |
3) | Oyunun Yapısı | |
4) | Hedef Kitle Analizi | |
5) | Çekirdek döngü ve karmaşıklık | |
6) | Deneyim & Psikoloji | |
7) | Vize Sınavı | |
8) | Oyunda Akış | |
9) | Randomizasyon, Seviye tasarımı ve Denge | |
10) | Oyun Üretimi | |
11) | Prototip ve Değerlendirme | |
12) | Oyun Ekonomisi | |
13) | İlk kullanıcı deneyimi ve analitik | |
14) | Final Projesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Schell, J., 2019. The Art of Game Design: A Book of Lenses, Third Edition. A K Peters / CRC Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 8 | 96 |
Proje | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İyi bir tasarım üretim süreci hakimiyetine sahip olmak | 5 |
2) | Oyunların kültürel etkileri ve sosyal yansımaları hakkında bilgi sahibi olmak | 3 |
3) | Sektör ile akademinin bir arada kavranabilmesinin sağlanması | 5 |
4) | Küresel ölçekte oyun mecrasının, pazarlama amacıyla nasıl kullanıldığının anlaşılması (gelir modelleri) | 4 |
5) | Oyun tasarımı üretim süreçlerinde problem çözme ve çözüm yolları geliştirilmesi | 5 |
6) | Eleştirel bakış açısı kazanarak, oyunların değerlendirilmesi ve analizinin yapılması | 5 |
7) | Uygulamalı olarak proje ve ekip yönetiminin kavranması | 5 |
8) | Oyun tasarımının akademik anlamda incelenmesi ve genel anlamda oyun kültürünün sosyo-kültürel anlamda araştırılması | 3 |
9) | Oyun içerikli deneyim tasarımı, gündelik hayatta oyun kavramı ve oyunlaştırma alanlarına yönelik yeterlilik kazanımı | 5 |
10) | Disiplinlerarası yaklaşımla oyun tasarımının farklı kollarının ve üretim aşamalarının sorgulanması | 4 |