OYUN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
OTA5201 | Oyun Tasarımının Temelleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere, oyun tasarımına özel olarak odaklanarak oyunların kavramsal ve pratik temellerini, tasarımı, analiz etmeyi ve oyun tasarımının adımlarını tanıtır. Oyunların biçimsel olanakları ve oyun tasarımındaki farklı yaklaşımlar, ele alınan temel konulardan bazılarıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Oyunları ve oyun süreçlerini tanımlamak ve analiz etmek için uygun terminolojiyi kullanabilecek, 2) Oyunlar ve oyun oynamanın temel kavramlarını açıklama, yapıları anlama ve tartışma becerilerini geliştirecek, 3) Oyun fikirlerini başarıyla önermek ve prototip geliştirmek. Hedef kitleye uygun oyun analizi yapabilmek ve pazar analizi yapabilmek. 4) Oyun tasarımı projelerine eşlik eden tasarım sunumlarını yapma ve pratik şekilde bunları kullanabilme becerisi elde edeceklerdir. |
Takım çalışması, oyun testi, yineleme, prototip oluşturma ve belgeleme gibi oyun tasarımının metodolojik yönleri projeler aracılığıyla tanıtılır. Bu kavramlar ve yöntemler, dijital oyun tasarımı ve geliştirmesinde dair gelecek modülleri için temel sağlar. Dersin Öğretme Yöntemi: Ders Anlatımı, Grup Çalışması, Bireysel Çalışmalar, Konuk Davetliler, Okumalar, Tartışmalar, Projeler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Oyun Tasarımı nedir | 1 numaralı yazılı ödevi |
3) | Oyun yapısı | 2 numaralı yazılı ödevi |
4) | Hedef Kitle ve Analiz | 3 numaralı yazılı ödevi |
5) | Oyun Döngüleri ve Kompleks yapılar | 4 numaralı yazılı ödevi |
6) | Oyuncu deneyimi ve psikolojisi | 5 numaralı yazılı ödevi |
7) | Ara Sınav | |
8) | Oyun akışı | 6 numaralı yazılı ödevi |
9) | Rastgelelik Bölüm Tasarımı ve Balans | 7 numaralı yazılı ödevi |
10) | Oyun üretim yöntemleri | |
11) | Prototipleme ve Değerlendirme | Öğrenci Sunumları |
12) | Oyun Ekonomisi | 8 numaralı yazılı ödevi |
13) | Analitik ve ilk oyuncu deneyimi | |
14) | Final Sunumu, sonuç ve değerlendirme | Final Sunumu Hazırlanması |
Ders Notları / Kitaplar: | The module resources will be provided by the instructor. |
Diğer Kaynaklar: | Daniels, J. T. (2022) Make Your Own Board Game: Designing, Building, and Playing an Original Tabletop Game. Storey Publishing, LLC. Schell, J. (2019) The Art of Game Design: A Book of Lenses, Third Edition. A K Peters / CRC Press. Solis, D. (2023) Graphic Design for Board Games 1st Edition. CRC Press. Calleja, G. (2022) Unboxed: Board Game Experience and Design. The MIT Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 8 | 3 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 8 | 4 | 32 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 206 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İyi bir tasarım üretim süreci hakimiyetine sahip olmak | 5 |
2) | Oyunların kültürel etkileri ve sosyal yansımaları hakkında bilgi sahibi olmak | 2 |
3) | Sektör ile akademinin bir arada kavranabilmesinin sağlanması | 3 |
4) | Küresel ölçekte oyun mecrasının, pazarlama amacıyla nasıl kullanıldığının anlaşılması (gelir modelleri) | 3 |
5) | Oyun tasarımı üretim süreçlerinde problem çözme ve çözüm yolları geliştirilmesi | 4 |
6) | Eleştirel bakış açısı kazanarak, oyunların değerlendirilmesi ve analizinin yapılması | 3 |
7) | Uygulamalı olarak proje ve ekip yönetiminin kavranması | 3 |
8) | Oyun tasarımının akademik anlamda incelenmesi ve genel anlamda oyun kültürünün sosyo-kültürel anlamda araştırılması | 4 |
9) | Oyun içerikli deneyim tasarımı, gündelik hayatta oyun kavramı ve oyunlaştırma alanlarına yönelik yeterlilik kazanımı | 4 |
10) | Disiplinlerarası yaklaşımla oyun tasarımının farklı kollarının ve üretim aşamalarının sorgulanması | 5 |