OYUN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
OTA5201 Oyun Tasarımının Temelleri Güz 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere, oyun tasarımına özel olarak odaklanarak oyunların kavramsal ve pratik temellerini, tasarımı, analiz etmeyi ve oyun tasarımının adımlarını tanıtır. Oyunların biçimsel olanakları ve oyun tasarımındaki farklı yaklaşımlar, ele alınan temel konulardan bazılarıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Oyunları ve oyun süreçlerini tanımlamak ve analiz etmek için uygun terminolojiyi kullanabilecek,
2) Oyunlar ve oyun oynamanın temel kavramlarını açıklama, yapıları anlama ve tartışma becerilerini geliştirecek,
3) Oyun fikirlerini başarıyla önermek ve prototip geliştirmek.
Hedef kitleye uygun oyun analizi yapabilmek ve pazar analizi yapabilmek.
4) Oyun tasarımı projelerine eşlik eden tasarım sunumlarını yapma ve pratik şekilde bunları kullanabilme becerisi elde edeceklerdir.

Dersin İçeriği

Takım çalışması, oyun testi, yineleme, prototip oluşturma ve belgeleme gibi oyun tasarımının metodolojik yönleri projeler aracılığıyla tanıtılır. Bu kavramlar ve yöntemler, dijital oyun tasarımı ve geliştirmesinde dair gelecek modülleri için temel sağlar. Dersin Öğretme Yöntemi: Ders Anlatımı, Grup Çalışması, Bireysel Çalışmalar, Konuk Davetliler, Okumalar, Tartışmalar, Projeler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Oyun Tasarımı nedir 1 numaralı yazılı ödevi
3) Oyun yapısı 2 numaralı yazılı ödevi
4) Hedef Kitle ve Analiz 3 numaralı yazılı ödevi
5) Oyun Döngüleri ve Kompleks yapılar 4 numaralı yazılı ödevi
6) Oyuncu deneyimi ve psikolojisi 5 numaralı yazılı ödevi
7) Ara Sınav
8) Oyun akışı 6 numaralı yazılı ödevi
9) Rastgelelik Bölüm Tasarımı ve Balans 7 numaralı yazılı ödevi
10) Oyun üretim yöntemleri
11) Prototipleme ve Değerlendirme Öğrenci Sunumları
12) Oyun Ekonomisi 8 numaralı yazılı ödevi
13) Analitik ve ilk oyuncu deneyimi
14) Final Sunumu, sonuç ve değerlendirme Final Sunumu Hazırlanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The module resources will be provided by the instructor.
Diğer Kaynaklar: Daniels, J. T. (2022) Make Your Own Board Game: Designing, Building, and Playing an Original Tabletop Game. Storey Publishing, LLC.

Schell, J. (2019) The Art of Game Design: A Book of Lenses, Third Edition. A K Peters / CRC Press.

Solis, D. (2023) Graphic Design for Board Games 1st Edition. CRC Press.

Calleja, G. (2022) Unboxed: Board Game Experience and Design. The MIT Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 8 3 24
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 1 3 3
Ödevler 7 3 21
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 8 4 32
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 206

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İyi bir tasarım üretim süreci hakimiyetine sahip olmak 5
2) Oyunların kültürel etkileri ve sosyal yansımaları hakkında bilgi sahibi olmak 2
3) Sektör ile akademinin bir arada kavranabilmesinin sağlanması 3
4) Küresel ölçekte oyun mecrasının, pazarlama amacıyla nasıl kullanıldığının anlaşılması (gelir modelleri) 3
5) Oyun tasarımı üretim süreçlerinde problem çözme ve çözüm yolları geliştirilmesi 4
6) Eleştirel bakış açısı kazanarak, oyunların değerlendirilmesi ve analizinin yapılması 3
7) Uygulamalı olarak proje ve ekip yönetiminin kavranması 3
8) Oyun tasarımının akademik anlamda incelenmesi ve genel anlamda oyun kültürünün sosyo-kültürel anlamda araştırılması 4
9) Oyun içerikli deneyim tasarımı, gündelik hayatta oyun kavramı ve oyunlaştırma alanlarına yönelik yeterlilik kazanımı 4
10) Disiplinlerarası yaklaşımla oyun tasarımının farklı kollarının ve üretim aşamalarının sorgulanması 5