OYUN GELİŞTİRME TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
OTA5101 | Oyunlar ve Kültür | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders oyun, oyuncu, kültür ve toplum arasındaki etkileşime odaklanmayı amaçlamaktadır. Ders konuları, siyaset, sanat, savaş ve sosyal etkileşimler bağlamındaki oyunları kapsayacaktır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Oyunların kültürel tarihine aşina olacaklar. 2. Oyunların siyaset, sanat ve çatışma açısından kültürel yönlerine aşina olacaklar. 3. Oyunlar ve diğer medya arasındaki ilişkiye aşina olacaklar. 4. Türkiye'deki ve dünyadaki oyun kültürüne aşina olacaklar. 5. Oyuncu topluluklarının yapılarını daha iyi kavrayacaklar. |
Oyunlar, “deconstructive” metinler olarak incelenecektir. Birçok farklı oyun ve oyun türünün inceleneceği derste, her hafta farklı bir noktaya odaklanılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Kültürün Tanımı ve Oyun Kültürüne Giriş | |
3) | Oyun, oyuncu ve oyuncular. Hardcore ve Casual oyuncu profillerinin incelenmesi | |
4) | Oyunların getirdiği politik tartışma. Kültür ve savaş anlatısı | |
5) | Oyunlar ve Diğer Medya I: Film ve Dijital Oyunlar | |
6) | Oyunlar ve Diğer Medya II: Çizgi Roman, Edebiyat ve Dijital Oyunlar | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Türkiye’de Oyun Kültürü I: Kart ve Kutulu Oyunlar | |
9) | Türkiye’de Oyun Kültürü II: Minyatür ve Rol Yapma Oyunları | |
10) | Türkiye’de Oyun Kültürü III: Oyun Toplantıları (Convention) ve E-Spor | |
11) | Dijital Oyunlarda Temsil ve Kimlik: Feminist ve Queer Yaklaşımlar | |
12) | Oyunlarda Tek Tipleşme | |
13) | Dijital Dünyalar: MMORPG Oyunlar | |
14) | Oyun Çalışmaları alanında yapay zeka kullanımı ve oyun dünyasına etkileri. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Gaming as Culture: Essays on Reality, Identity and Experience in Fantasy Games, J. Patrick Williams, Sean Q. Hendricks W. Keith Winkler, McFarland, 2006. Game Cultures: Computer Games As New Media: Computer Games as New Media, Dovey, Jon Kennedy, Helen W., McGraw-Hill Education, 2006. Rules of Play: Game Design Fundamentals, Katie Salen Tekinbas, Eric Zimmerman, The MIT Press. Homo Ludens, Johan Huizinga. Ayrıntı Yayınları, 2017. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 12 | 12 |
Proje | 2 | 48 | 96 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 156 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |