OYUN GELİŞTİRME TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
OTA5101 | Oyunlar ve Kültür | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersin Amacı: | Bu ders oyun, oyuncu, kültür ve toplum arasındaki etkileşime odaklanmayı amaçlamaktadır. Ders konuları, siyaset, sanat, savaş ve sosyal etkileşimler bağlamındaki oyunları kapsayacaktır. Oyunlar, “deconstructive” metinler olarak incelenecektir. Birçok farklı oyun ve oyun türünün inceleneceği derste, her hafta farklı bir noktaya odaklanılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Oyunların kültürel tarihine aşina olacak, 2. Oyunların siyaset, sanat ve çatışma açısından kültürel yönlerine aşina olacak, 3. Oyunlar ve diğer medya arasındaki ilişkiye aşina olacak, 4. Türkiye'deki ve dünyadaki oyun kültürüne aşina olacak, 5. Oyuncu topluluklarının yapılarını daha iyi kavrayacaklardır. |
Oyunlar birer kültür tüketimi ürünüdür. Oyun tasarlayan ve pazarlayan herkesin, oyun kültürünü anlaması gerekmektedir. Ders içeriğinde oyun tarihinden, farklı oyun türlerine, oyuncu tiplerinden, MMORPG dünyasının getirdiği sanal evrenlere kadar birçok konu hakkında bilgi verilmektedir. Bu sayede oyun tasarımı okuyan ya da oyun tasarımına meraklı olan öğrenciler, nasıl bir dünyaya gireceklerini, bu kültür tüketiminin nerede başlayıp, bugün nasıl ilerlediğini öğreneceklerdir. Elde ettikleri bilgileri, oyun tasarım dünyasının hemen her yerinde kullanabileceklerdir. Dersin Öğretme Yöntemi: Ders Anlatımı, Grup Çalışması, Bireysel Çalışmalar, Konuk Davetliler, Okumalar, Tartışmalar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Kültürün Tanımı ve Oyun Kültürüne Giriş | |
3) | Oyun, oyuncu ve oyuncular. Hardcore ve Casual oyuncu profillerinin incelenmesi | |
4) | Oyunların getirdiği politik tartışma. Kültür ve savaş anlatısı | |
5) | Oyunlar ve Diğer Medya I: Film ve Dijital Oyunlar | |
6) | Oyunlar ve Diğer Medya II: Çizgi Roman, Edebiyat ve Dijital Oyunlar | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Türkiye’de Oyun Kültürü I: Kart ve Kutulu Oyunlar | |
9) | Türkiye’de Oyun Kültürü II: Minyatür ve Rol Yapma Oyunları | |
10) | Türkiye’de Oyun Kültürü III: Oyun Toplantıları (Convention) ve E-Spor | |
11) | Dijital Oyunlarda Temsil ve Kimlik: Feminist ve Queer Yaklaşımlar | |
12) | Oyunlarda Tek Tipleşme | |
13) | Dijital Dünyalar: MMORPG Oyunlar | |
14) | Oyun Çalışmaları alanında yapay zeka kullanımı ve oyun dünyasına etkileri. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | J. Patrick Williams, Sean Q. Hendricks W. Keith Winkler, McFarland, 2006. Gaming as Culture: Essays on Reality, Identity and Experience in Fantasy Games, Dovey, Jon Kennedy, Helen W., 2006. Game Cultures: Computer Games As New Media: Computer Games as New Media, McGraw-Hill Education. Tekinbas, K. S., & Zimmerman, E. 2003. Rules of play: Game design fundamentals. MIT press. Huizinga, J., 1955. Homo ludens: A study of the play-element in culture. R. F. C. Hull. Boston, MA: Beacon Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | 104 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 2 | 4 | 8 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 208 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |