OYUN GELİŞTİRME TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
OTA5101 Oyunlar ve Kültür Bahar 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders oyun, oyuncu, kültür ve toplum arasındaki etkileşime odaklanmayı amaçlamaktadır. Ders konuları, siyaset, sanat, savaş ve sosyal etkileşimler bağlamındaki oyunları kapsayacaktır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Oyunların kültürel tarihine aşina olacaklar.
2. Oyunların siyaset, sanat ve çatışma açısından kültürel yönlerine aşina olacaklar.
3. Oyunlar ve diğer medya arasındaki ilişkiye aşina olacaklar.
4. Türkiye'deki ve dünyadaki oyun kültürüne aşina olacaklar.
5. Oyuncu topluluklarının yapılarını daha iyi kavrayacaklar.

Dersin İçeriği

Oyunlar, “deconstructive” metinler olarak incelenecektir. Birçok farklı oyun ve oyun türünün inceleneceği derste, her hafta farklı bir noktaya odaklanılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Kültürün Tanımı ve Oyun Kültürüne Giriş
3) Oyun, oyuncu ve oyuncular. Hardcore ve Casual oyuncu profillerinin incelenmesi
4) Oyunların getirdiği politik tartışma. Kültür ve savaş anlatısı
5) Oyunlar ve Diğer Medya I: Film ve Dijital Oyunlar
6) Oyunlar ve Diğer Medya II: Çizgi Roman, Edebiyat ve Dijital Oyunlar
7) Ara Sınav
8) Türkiye’de Oyun Kültürü I: Kart ve Kutulu Oyunlar
9) Türkiye’de Oyun Kültürü II: Minyatür ve Rol Yapma Oyunları
10) Türkiye’de Oyun Kültürü III: Oyun Toplantıları (Convention) ve E-Spor
11) Dijital Oyunlarda Temsil ve Kimlik: Feminist ve Queer Yaklaşımlar
12) Oyunlarda Tek Tipleşme
13) Dijital Dünyalar: MMORPG Oyunlar
14) Oyun Çalışmaları alanında yapay zeka kullanımı ve oyun dünyasına etkileri.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Gaming as Culture: Essays on Reality, Identity and Experience in Fantasy Games, J. Patrick Williams, Sean Q. Hendricks W. Keith Winkler, McFarland, 2006.

Game Cultures: Computer Games As New Media: Computer Games as New Media, Dovey, Jon Kennedy, Helen W., McGraw-Hill Education, 2006.

Rules of Play: Game Design Fundamentals, Katie Salen Tekinbas, Eric Zimmerman, The MIT Press.

Homo Ludens, Johan Huizinga. Ayrıntı Yayınları, 2017.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 12 12
Proje 2 48 96
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı