HUKUK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD5102 İnteraktif Anlatı Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. BARBAROS BOSTAN
Dersin Amacı: Bu ders hikaye anlatımının farklı medya ortamlarında nasıl evrimleştiğini ve oyunlara nasıl entegre edildiğini inceler. Oyuncu psikolojisi, oyuncu tipleri ve oynanış ile hikaye anlatımının oyuncuya göre nasıl şekillendirilmesi gerektiği ana konulardan biridir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1: Öğrencilerin lineer ve interaktif anlatı arasındaki farkı anlayacak,
2: Öğrencilerin dijital oyunlar için interaktif anlatı sistemlerinin nasıl çalıştığını kavrayabilecek,
3: Öğrencilerin oyuncu psikolojisini anlayarak bir interaktif anlatı deneyi geliştirmesini başaracaklardır

Dersin İçeriği

Alandaki bilimsel çalışmaların okunması ve incelenmesi ve analiz edilmesi de dersin konuları arasındadır. Dersin Öğretme Yöntemi: Ders Anlatımı, Projeler, Eğitsel Oyunlar, Konuk Konuşmacılar, Sorun Çözme, Okumalar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon
2) Giriş: Ders İçeriği
3) İletişim teorileri ve etkileşim
4) Oyuncu profilleri ve dijital oyunlarda etkileşim
5) Oyun Analizi: Profil ve oynanış üzerinden örnek analiz
6) İnteraktif anlatımda çağdaş eserler üzerine öğrenci sunumları Sunum Hazırlığı
7) İnteraktif anlatımda çağdaş eserler üzerine öğrenci sunumları 2 Sunum Hazırlığı
8) Oyuncu motivasyonu ve oyun deneyimi
9) Oyun karakterleri ve oyunlarda seçim tipleri
10) Oyunlarda dramatik yapı ve anlatı teknikleri
11) İnteraktif Hikayeler ve Karşılaştırmalı Analiz
12) Deney Sunumları Sunum Hazırlığı
13) Deney Sunumları Sunum Hazırlığı
14) Deney Sunumları Sunum Hazırlığı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Hiwiller, Z., 2015. Players Making Decisions: Game Design Essentials and the Art of Understanding Your Players,
New Riders: Berkeley, CA, USA.
Heussner, T., 2015. The Game Narrative Toolbox, Routledge.
Bostan, B. ed: 2021. Games and Narrative: Theory and Practice, International Series on Computer Entertainment and Media Technology, Springer.

Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. If you cannot access any material, please contact the instructor of the course.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 30
Sunum 3 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Sunum / Seminer 12 3 36
Proje 1 6 6
Ödevler 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
2) Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahip olur.
3) Modern hukuk kazanımlarını tarihsel bilgi birikimi ile yorumlar.
4) Hukuk kurallarına temel teşkil eden felsefi düşünce akımları hakkında bilgi sahibidir.
5) Yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından ve bunlarla ilgili bilimsel değerlendirmelerden haberdardır.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı organlarının kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur.
7) En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır.
8) Devletin siyasi ve hukuki temeli hakkında bilgi sahibidir.
9) Bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişimi ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibidir.
10) Ulusal ve uluslararası alanda meydana gelebilecek toplumsal düzeni zedeleyici meseleler hakkında çözüm bulma becerisine sahiptir.
11) Kişiler arasında meydana gelebilecek olası hukuki uyuşmazlıkları ortaya çıkmadan engelleme becerisine sahiptir.
12) Uluslararası ve karşılaştırmalı hukuk sistemleri alanında bilgi sahibidir.
13) Ulusal ve uluslararası ticari ilişkilerin kurulması ve sağlıklı bir biçimde yürütülmesi hususunda yetkinlik sahibidir.
14) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde kullanır.
15) Mesleki ve etik sorumluluk yetkinliğine sahiptir.
16) Avrupa Birliği müktesebatı ve kurumları hakkında bilgi sahibidir.
17) Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkimdir.
18) Ulusal ve uluslararası yargı organlarının işleyişi hakkında bilgi sahibidir.