HUKUK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD5102 | İnteraktif Anlatı | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. BARBAROS BOSTAN |
Dersin Amacı: | Bu ders hikaye anlatımının farklı medya ortamlarında nasıl evrimleştiğini ve oyunlara nasıl entegre edildiğini inceler. Oyuncu psikolojisi, oyuncu tipleri ve oynanış ile hikaye anlatımının oyuncuya göre nasıl şekillendirilmesi gerektiği ana konulardan biridir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1: Öğrencilerin lineer ve interaktif anlatı arasındaki farkı anlayacak, 2: Öğrencilerin dijital oyunlar için interaktif anlatı sistemlerinin nasıl çalıştığını kavrayabilecek, 3: Öğrencilerin oyuncu psikolojisini anlayarak bir interaktif anlatı deneyi geliştirmesini başaracaklardır |
Alandaki bilimsel çalışmaların okunması ve incelenmesi ve analiz edilmesi de dersin konuları arasındadır. Dersin Öğretme Yöntemi: Ders Anlatımı, Projeler, Eğitsel Oyunlar, Konuk Konuşmacılar, Sorun Çözme, Okumalar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | |
2) | Giriş: Ders İçeriği | |
3) | İletişim teorileri ve etkileşim | |
4) | Oyuncu profilleri ve dijital oyunlarda etkileşim | |
5) | Oyun Analizi: Profil ve oynanış üzerinden örnek analiz | |
6) | İnteraktif anlatımda çağdaş eserler üzerine öğrenci sunumları | Sunum Hazırlığı |
7) | İnteraktif anlatımda çağdaş eserler üzerine öğrenci sunumları 2 | Sunum Hazırlığı |
8) | Oyuncu motivasyonu ve oyun deneyimi | |
9) | Oyun karakterleri ve oyunlarda seçim tipleri | |
10) | Oyunlarda dramatik yapı ve anlatı teknikleri | |
11) | İnteraktif Hikayeler ve Karşılaştırmalı Analiz | |
12) | Deney Sunumları | Sunum Hazırlığı |
13) | Deney Sunumları | Sunum Hazırlığı |
14) | Deney Sunumları | Sunum Hazırlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Hiwiller, Z., 2015. Players Making Decisions: Game Design Essentials and the Art of Understanding Your Players, New Riders: Berkeley, CA, USA. Heussner, T., 2015. The Game Narrative Toolbox, Routledge. Bostan, B. ed: 2021. Games and Narrative: Theory and Practice, International Series on Computer Entertainment and Media Technology, Springer. Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. If you cannot access any material, please contact the instructor of the course. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 30 |
Sunum | 3 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Sunum / Seminer | 12 | 3 | 36 |
Proje | 1 | 6 | 6 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | |
2) | Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahip olur. | |
3) | Modern hukuk kazanımlarını tarihsel bilgi birikimi ile yorumlar. | |
4) | Hukuk kurallarına temel teşkil eden felsefi düşünce akımları hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından ve bunlarla ilgili bilimsel değerlendirmelerden haberdardır. | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı organlarının kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur. | |
7) | En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır. | |
8) | Devletin siyasi ve hukuki temeli hakkında bilgi sahibidir. | |
9) | Bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişimi ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibidir. | |
10) | Ulusal ve uluslararası alanda meydana gelebilecek toplumsal düzeni zedeleyici meseleler hakkında çözüm bulma becerisine sahiptir. | |
11) | Kişiler arasında meydana gelebilecek olası hukuki uyuşmazlıkları ortaya çıkmadan engelleme becerisine sahiptir. | |
12) | Uluslararası ve karşılaştırmalı hukuk sistemleri alanında bilgi sahibidir. | |
13) | Ulusal ve uluslararası ticari ilişkilerin kurulması ve sağlıklı bir biçimde yürütülmesi hususunda yetkinlik sahibidir. | |
14) | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde kullanır. | |
15) | Mesleki ve etik sorumluluk yetkinliğine sahiptir. | |
16) | Avrupa Birliği müktesebatı ve kurumları hakkında bilgi sahibidir. | |
17) | Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkimdir. | |
18) | Ulusal ve uluslararası yargı organlarının işleyişi hakkında bilgi sahibidir. |