LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD5102 | İnteraktif Anlatı | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. BARBAROS BOSTAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders hikaye anlatımının farklı medya ortamlarında nasıl evrimleştiğini ve oyunlara nasıl entegre edildiğini inceler. Oyuncu psikolojisi, oyuncu tipleri ve oynanış ile hikaye anlatımının oyuncuya göre nasıl şekillendirilmesi gerektiği ana konulardan biridir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1: Öğrencilerin lineer ve interaktif anlatı arasındaki farkı anlayacak, 2: Öğrencilerin dijital oyunlar için interaktif anlatı sistemlerinin nasıl çalıştığını kavrayabilecek, 3: Öğrencilerin oyuncu psikolojisini anlayarak bir interaktif anlatı deneyi geliştirmesini başaracaklardır |
Alandaki bilimsel çalışmaların okunması ve incelenmesi ve analiz edilmesi de dersin konuları arasındadır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | |
2) | Giriş: Ders İçeriği | |
3) | İletişim teorileri ve etkileşim | |
4) | Oyuncu profilleri ve dijital oyunlarda etkileşim | |
5) | Oyun Analizi: Profil ve oynanış üzerinden örnek analiz | |
6) | İnteraktif anlatımda çağdaş eserler üzerine öğrenci sunumları | Sunum Hazırlığı |
7) | İnteraktif anlatımda çağdaş eserler üzerine öğrenci sunumları 2 | Sunum Hazırlığı |
8) | Oyuncu motivasyonu ve oyun deneyimi | |
9) | Oyun karakterleri ve oyunlarda seçim tipleri | |
10) | Oyunlarda dramatik yapı ve anlatı teknikleri | |
11) | İnteraktif Hikayeler ve Karşılaştırmalı Analiz | |
12) | Deney Sunumları | Sunum Hazırlığı |
13) | Deney Sunumları | Sunum Hazırlığı |
14) | Deney Sunumları | Sunum Hazırlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Hiwiller, Z. (2015) Players Making Decisions: Game Design Essentials and the Art of Understanding Your Players, New Riders: Berkeley, CA, USA. Heussner, T. (2015). The Game Narrative Toolbox, Routledge. Bostan, B. ed: (2021). Games and Narrative: Theory and Practice, International Series on Computer Entertainment and Media Technology, Springer. Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. If you cannot access any material, please contact the instructor of the course. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 30 |
Sunum | 3 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |