LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD5201 | Oyun Tasarımının Temelleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere, oyun tasarımına özel olarak odaklanarak oyunların kavramsal ve pratik temellerini, tasarımı, analiz etmeyi ve oyun tasarımının adımlarını tanıtır. Oyunların biçimsel olanakları ve oyun tasarımındaki farklı yaklaşımlar, ele alınan temel konulardan bazılarıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Oyunları ve oyun süreçlerini tanımlamak ve analiz etmek için uygun terminolojiyi kullanabilecek, 2) Oyunlar ve oyun oynamanın temel kavramlarını açıklama, yapıları anlama ve tartışma becerilerini geliştirecek, 3) Oyun fikirlerini başarıyla önermek ve prototip geliştirmek. Hedef kitleye uygun oyun analizi yapabilmek ve pazar analizi yapabilmek. 4) Oyun tasarımı projelerine eşlik eden tasarım sunumlarını yapma ve pratik şekilde bunları kullanabilme becerisi elde edeceklerdir. |
Takım çalışması, oyun testi, yineleme, prototip oluşturma ve belgeleme gibi oyun tasarımının metodolojik yönleri projeler aracılığıyla tanıtılır. Bu kavramlar ve yöntemler, dijital oyun tasarımı ve geliştirmesinde dair gelecek modülleri için temel sağlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Oyun Tasarımı nedir | 1 numaralı yazılı ödevi |
3) | Oyun yapısı | 2 numaralı yazılı ödevi |
4) | Hedef Kitle ve Analiz | 3 numaralı yazılı ödevi |
5) | Oyun Döngüleri ve Kompleks yapılar | 4 numaralı yazılı ödevi |
6) | Oyuncu deneyimi ve psikolojisi | 5 numaralı yazılı ödevi |
7) | Ara Sınav | |
8) | Oyun akışı | 6 numaralı yazılı ödevi |
9) | Rastgelelik Bölüm Tasarımı ve Balans | 7 numaralı yazılı ödevi |
10) | Oyun üretim yöntemleri | |
11) | Prototipleme ve Değerlendirme | Öğrenci Sunumları |
12) | Oyun Ekonomisi | 8 numaralı yazılı ödevi |
13) | Analitik ve ilk oyuncu deneyimi | |
14) | Final Sunumu, sonuç ve değerlendirme | Final Sunumu Hazırlanması |
Ders Notları / Kitaplar: | The module resources will be provided by the instructor. |
Diğer Kaynaklar: | Modül kaynakları öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Arazi Çalışması | 8 | % 10 |
Ara Juri | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 8 | 3 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Rapor Teslimi | 8 | 3 | 24 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |