LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD5201 Oyun Tasarımının Temelleri Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere, oyun tasarımına özel olarak odaklanarak oyunların kavramsal ve pratik temellerini, tasarımı, analiz etmeyi ve oyun tasarımının adımlarını tanıtır. Oyunların biçimsel olanakları ve oyun tasarımındaki farklı yaklaşımlar, ele alınan temel konulardan bazılarıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Oyunları ve oyun süreçlerini tanımlamak ve analiz etmek için uygun terminolojiyi kullanabilecek,
2) Oyunlar ve oyun oynamanın temel kavramlarını açıklama, yapıları anlama ve tartışma becerilerini geliştirecek,
3) Oyun fikirlerini başarıyla önermek ve prototip geliştirmek.
Hedef kitleye uygun oyun analizi yapabilmek ve pazar analizi yapabilmek.
4) Oyun tasarımı projelerine eşlik eden tasarım sunumlarını yapma ve pratik şekilde bunları kullanabilme becerisi elde edeceklerdir.

Dersin İçeriği

Takım çalışması, oyun testi, yineleme, prototip oluşturma ve belgeleme gibi oyun tasarımının metodolojik yönleri projeler aracılığıyla tanıtılır. Bu kavramlar ve yöntemler, dijital oyun tasarımı ve geliştirmesinde dair gelecek modülleri için temel sağlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Oyun Tasarımı nedir 1 numaralı yazılı ödevi
3) Oyun yapısı 2 numaralı yazılı ödevi
4) Hedef Kitle ve Analiz 3 numaralı yazılı ödevi
5) Oyun Döngüleri ve Kompleks yapılar 4 numaralı yazılı ödevi
6) Oyuncu deneyimi ve psikolojisi 5 numaralı yazılı ödevi
7) Ara Sınav
8) Oyun akışı 6 numaralı yazılı ödevi
9) Rastgelelik Bölüm Tasarımı ve Balans 7 numaralı yazılı ödevi
10) Oyun üretim yöntemleri
11) Prototipleme ve Değerlendirme Öğrenci Sunumları
12) Oyun Ekonomisi 8 numaralı yazılı ödevi
13) Analitik ve ilk oyuncu deneyimi
14) Final Sunumu, sonuç ve değerlendirme Final Sunumu Hazırlanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The module resources will be provided by the instructor.
Diğer Kaynaklar: Modül kaynakları öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Arazi Çalışması 8 % 10
Ara Juri 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 8 3 24
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 3 30
Ara Sınavlar 1 6 6
Rapor Teslimi 8 3 24
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak.
4) Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak.
5) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
6) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
8) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
9) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
11) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak