Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Kültürün Tanımı ve Oyun Kültürüne Giriş |
|
3) |
Oyun, oyuncu ve oyuncular. Hardcore ve Casual oyuncu profillerinin incelenmesi |
|
4) |
Oyunların getirdiği politik tartışma. Kültür ve savaş anlatısı |
|
5) |
Oyunlar ve Diğer Medya I: Film ve Dijital Oyunlar |
|
6) |
Oyunlar ve Diğer Medya II: Çizgi Roman, Edebiyat ve Dijital Oyunlar |
|
7) |
1. Ara Sınav |
|
8) |
Türkiye’de Oyun Kültürü I: Kart ve Kutulu Oyunlar |
|
9) |
Türkiye’de Oyun Kültürü II: Minyatür ve Rol Yapma Oyunları |
|
10) |
Türkiye’de Oyun Kültürü III: Oyun Toplantıları (Convention) ve E-Spor |
|
11) |
Dijital Oyunlarda Temsil ve Kimlik: Feminist ve Queer Yaklaşımlar |
|
12) |
Oyunlarda Tek Tipleşme |
|
13) |
Dijital Dünyalar: MMORPG Oyunlar |
|
14) |
Oyun Çalışmaları alanında yapay zeka kullanımı ve oyun dünyasına etkileri. |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
|
Diğer Kaynaklar: |
J. Patrick Williams, Sean Q. Hendricks W. Keith Winkler, McFarland, 2006. Gaming as Culture: Essays on Reality, Identity and Experience in Fantasy Games,
Dovey, Jon Kennedy, Helen W., 2006. Game Cultures: Computer Games As New Media: Computer Games as New Media, McGraw-Hill Education.
Tekinbas, K. S., & Zimmerman, E. 2003. Rules of play: Game design fundamentals. MIT press.
Huizinga, J., 1955. Homo ludens: A study of the play-element in culture. R. F. C. Hull. Boston, MA: Beacon Press. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir. |
2 |
2) |
Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
1 |
3) |
Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. |
2 |
4) |
İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
2 |
5) |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. |
1 |
6) |
Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. |
2 |
7) |
Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. |
3 |
8) |
Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
2 |
9) |
Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir. |
2 |