ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD5101 Oyunlar ve Kültür Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. DİĞDEM SEZEN
Dersin Amacı: Bu ders oyun, oyuncu, kültür ve toplum arasındaki etkileşime odaklanmayı amaçlamaktadır. Ders konuları, siyaset, sanat, savaş ve sosyal etkileşimler bağlamındaki oyunları kapsayacaktır. Oyunlar, “deconstructive” metinler olarak incelenecektir. Birçok farklı oyun ve oyun türünün inceleneceği derste, her hafta farklı bir noktaya odaklanılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Oyunların kültürel tarihine aşina olacak,
2. Oyunların siyaset, sanat ve çatışma açısından kültürel yönlerine aşina olacak,
3. Oyunlar ve diğer medya arasındaki ilişkiye aşina olacak,
4. Türkiye'deki ve dünyadaki oyun kültürüne aşina olacak,
5. Oyuncu topluluklarının yapılarını daha iyi kavrayacaklardır.

Dersin İçeriği

Oyunlar birer kültür tüketimi ürünüdür. Oyun tasarlayan ve pazarlayan herkesin, oyun kültürünü anlaması gerekmektedir. Ders içeriğinde oyun tarihinden, farklı oyun türlerine, oyuncu tiplerinden, MMORPG dünyasının getirdiği sanal evrenlere kadar birçok konu hakkında bilgi verilmektedir. Bu sayede oyun tasarımı okuyan ya da oyun tasarımına meraklı olan öğrenciler, nasıl bir dünyaya gireceklerini, bu kültür tüketiminin nerede başlayıp, bugün nasıl ilerlediğini öğreneceklerdir. Elde ettikleri bilgileri, oyun tasarım dünyasının hemen her yerinde kullanabileceklerdir. Dersin Öğretme Yöntemi: Ders Anlatımı, Grup Çalışması, Bireysel Çalışmalar, Konuk Davetliler, Okumalar, Tartışmalar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Kültürün Tanımı ve Oyun Kültürüne Giriş
3) Oyun, oyuncu ve oyuncular. Hardcore ve Casual oyuncu profillerinin incelenmesi
4) Oyunların getirdiği politik tartışma. Kültür ve savaş anlatısı
5) Oyunlar ve Diğer Medya I: Film ve Dijital Oyunlar
6) Oyunlar ve Diğer Medya II: Çizgi Roman, Edebiyat ve Dijital Oyunlar
7) 1. Ara Sınav
8) Türkiye’de Oyun Kültürü I: Kart ve Kutulu Oyunlar
9) Türkiye’de Oyun Kültürü II: Minyatür ve Rol Yapma Oyunları
10) Türkiye’de Oyun Kültürü III: Oyun Toplantıları (Convention) ve E-Spor
11) Dijital Oyunlarda Temsil ve Kimlik: Feminist ve Queer Yaklaşımlar
12) Oyunlarda Tek Tipleşme
13) Dijital Dünyalar: MMORPG Oyunlar
14) Oyun Çalışmaları alanında yapay zeka kullanımı ve oyun dünyasına etkileri.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: J. Patrick Williams, Sean Q. Hendricks W. Keith Winkler, McFarland, 2006. Gaming as Culture: Essays on Reality, Identity and Experience in Fantasy Games,
Dovey, Jon Kennedy, Helen W., 2006. Game Cultures: Computer Games As New Media: Computer Games as New Media, McGraw-Hill Education.
Tekinbas, K. S., & Zimmerman, E. 2003. Rules of play: Game design fundamentals. MIT press.
Huizinga, J., 1955. Homo ludens: A study of the play-element in culture. R. F. C. Hull. Boston, MA: Beacon Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Juri 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 8 104
Sunum / Seminer 1 3 3
Ödevler 14 3 42
Ara Juri 1 3 3
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 203

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir. 2
2) Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 1
3) Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. 2
4) İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. 2
5) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. 1
6) Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. 2
7) Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. 3
8) Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2
9) Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir. 2