HEMŞİRELİK (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TDS2011 Büro Yönetimi Güz
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DİLEK ELMA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Arşiv
Dersin Amacı: Büroların tanımını, işlevlerini, büro faaliyetlerini ve yönetim kavramını bilen donanımlı işgücü yetiştirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Büroların tanımını yapar, işlevlerini bilir.
2. Büroların faaliyet alanlarını sıralar.
3. Büro çalışanlarını açıklar.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini büro tanımı, büro türleri, büroların işletme içerisindeki yeri, büroların faaliyet alanları gibi konular oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) “Büro” Kavramı ve “Büro” Tanımı
2) Büroların İşlevleri
3) Büro Türleri
4) Büroların İşletme İçerisindeki Yeri
5) Büroların Faaliyet Alanları
6) Büro Faaliyetlerinin Değişimi
7) Geleneksel Büroların Çağdaş Bürolara Dönüştürülmesi
8) Büro Çalışanları
9) “Yönetim” Kavramı
10) "Büro Yönetimi” Kavramı
11) Bürolarda İş Yönetimi
12) Zaman Yönetimi
13) Bürolarda Tasarım ve Ergonomi
14) Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları Haftalık Verilecektir. / Course Notes Will Be Delivered Weakly.

Diğer Kaynaklar: Melih Topaloğlu, Hakan Koç, Büro Yönetimi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek.
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak.
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek.
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek.
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek.