REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TGT2013 Hasta Hakları Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. FIRAT KARA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrenci, hasta haklarını ve amacını, kapsamını bilecek, hastaları kendi hakları konusunda bilinçlendirebilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Hasta haklarının amacını, kapsamını, dayanağını ve tarihçesini açıklar
2- Türkiye’de ve Dünya’da hasta haklarının gelişimini kendi sözleriyle ifade eder.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini hasta haklarının tanımı, amacı, kapsam ve dayanağı, hastanın mahremiyet hakkı, hastanın onamının alınması, tıbbi araştırmalar ve hasta hakları gibi konulara ilişkin bilgiler oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dünyada Hasta Hakları I (Lizbon Bildirgesi)
2) Dünyada Hasta Hakları II (Amsterdam Bildirgesi)
3) Biyoetik Sözleşmesi
4) Türkiye’de Hasta Hakları Kavramı Gelişimi I
5) Türkiye’de Hasta Hakları Kavramı Gelişimi II
6) Sağlık Durumu ile ilgili Bilgi Alma Hakkı
7) Sağlık Hizmetlerinden Faydalanma Hakkı
8) ARA SINAV
9) Hastanın Onamının Alınması I
10) Hastanın Onamının Alınması II
11) Hastanın Mahremiyet Hakkı
12) Hasta Haklarının Korunması
13) Hastaların Diğer Hakları ve Yükümlülükleri, Sorumluluk ve Hukuki Korunma Yolları
14) Hasta Hakları ile ilgili örnek vaka incelemesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly distributed by the course lecturer.
Diğer Kaynaklar: 1- Hasta Hakları : Uluslararası Bildirgeler ve Tıp Etiği Çerçevesinde, Gürkan Sert, 2004

2- Özlü Tevfik, Hasta Hakları: Kuramsal Metinler, Felsefi Arka Plan ve Örnek Olgularla "Hakkınız Var Çünkü Hastasınız", Timaş Yayınları, 2004.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 71

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2