PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TGT2013 | Hasta Hakları | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrenci, hasta haklarını ve amacını, kapsamını bilecek, hastaları kendi hakları konusunda bilinçlendirebilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Hasta haklarının amacını, kapsamını, dayanağını ve tarihçesini açıklar 2- Türkiye’de ve Dünya’da hasta haklarının gelişimini kendi sözleriyle ifade eder. |
Bu dersin içeriğini hasta haklarının tanımı, amacı, kapsam ve dayanağı, hastanın mahremiyet hakkı, hastanın onamının alınması, tıbbi araştırmalar ve hasta hakları gibi konulara ilişkin bilgiler oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dünyada Hasta Hakları I (Lizbon Bildirgesi) | |
2) | Dünyada Hasta Hakları II (Amsterdam Bildirgesi) | |
3) | Biyoetik Sözleşmesi | |
4) | Türkiye’de Hasta Hakları Kavramı Gelişimi I | |
5) | Türkiye’de Hasta Hakları Kavramı Gelişimi II | |
6) | Sağlık Durumu ile ilgili Bilgi Alma Hakkı | |
7) | Sağlık Hizmetlerinden Faydalanma Hakkı | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Hastanın Onamının Alınması I | |
10) | Hastanın Onamının Alınması II | |
11) | Hastanın Mahremiyet Hakkı | |
12) | Hasta Haklarının Korunması | |
13) | Hastaların Diğer Hakları ve Yükümlülükleri, Sorumluluk ve Hukuki Korunma Yolları | |
14) | Hasta Hakları ile ilgili örnek vaka incelemesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Hasta Hakları : Uluslararası Bildirgeler ve Tıp Etiği Çerçevesinde, Gürkan Sert, 2004 2- Özlü Tevfik, Hasta Hakları: Kuramsal Metinler, Felsefi Arka Plan ve Örnek Olgularla "Hakkınız Var Çünkü Hastasınız", Timaş Yayınları, 2004. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 71 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |